fbpx

Ducati Lenovo Team kembali di Sepang untuk ujian pra-musim 2024

ducati lenovo sepang 2024 02

SELEPAS acara Campioni di Pista dan pengenalan pasukan di Campiglio, Itali, kini Francesco Bagnaia dan Enea Bastianini akan beraksi pula di Litar Sepang selama tiga hari untuk ujian pra-musim 2024. Sesi ujian itu akan dijalankan bermula hari ini, 6 Februari hingga Khamis, 8 Februari.

Penunggang ujian, Michele Pirro terlebih dahulu telah membuat sesi ujian pada 1 hingga 3 Februari lepas. Dengan cuaca yang stabil, Pirro dapat membuat ujian terhadap Desmosedici GP, cuba beberapa komponen, dan memulakan kerja pembangunan R&D.

“Semasa sesi ‘shakedown’ yang dijalankan, kami menyempurnakan sebahagian besar pembangunan. Hari pertama kering sepenuhnya, manakala dua hari berikutnya hujan di sebelah petang,” kata Pirro.

“Cuaca panas di Sepang membolehkan kami menjalankan beberapa ujian spesifik. Kami mencuba pakej aerodinamik baharu, enjin baharu, dan membuat kerja asas untuk tiga hari akan datang yang penunggang-penunggang akan jalani,” katanya.

Sementara itu, Bagnaia teruja untuk kembali ke Sepang untuk ujian pertama 2024. “Kami mempunyai tiga hari penting menanti. Diharapkan cuaca membolehkan kami menggunakan sepenuhnya masa yang ada.”

Bastianini pula berkata: “Saya tak sabar untuk kembali beraksi. Sepanjang musim sejuk, saya mempersiapkan diri untuk ujian di Sepang.

“Di Valencia, saya mendapat maklum balas positif, dan terus menyukai jentera baharu. Di sini, kami akan mencuba beberapa komponen baharu, tetapi secara keseluruhan, saya yakin.”

Acara ujian itu akan dijalankan bermula jam 10 pagi hari ini, dengan slot masa selama lapan jam.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved