fbpx

Rolls-Royce Phantom Series II dilancarkan di Malaysia – RM2.5 juta

Anas Zawawi Khalid, Director of Rolls-Royce Motor Cars Kuala Lumpur launches Phantom Series II in Malaysia

SELEPAS melancarkan Spectre pada September tahun lalu, Rolls-Royce Motor Cars Kuala Lumpur kini melancarkan satu lagi model ke pasaran tempatan iaitu Phantom Series II.

Phantom generasi kelapan diperkenalkan buat pertama kali pada 2017 sebagai model Rolls-Royce pertama yang menggunakan kerangka spaceframe aluminium yang dibangunkan sendiri oleh Rolls-Royce.

Untuk Series II, hanya sedikit penambahbaikan kecil dilakukan. Ini bagi memenuhi permintaan pelanggan yang meminta syarikat itu untuk tidak melakukan sebarang perubahan besar terhadap kereta yang sudah cukup ikonik.

Perubahan pada bahagian luaran antaranya termasuk garisan mendatar baharu antara lampu nyalaan siang (DRL) di atas gril Pantheon, serta perubahan halus pada gril itu sendiri yang menyerlahkan lagi maskot Spirit of Ecstasy.

Lampu hadapan dihiasi dengan bezel bintang potongan laser, sementara profil sisi kereta ini kini lebih menonjol dengan pilihan rim keluli tahan karat 3D baharu.

Sebagai alternatif, pelanggan juga boleh mendapatkan rim cakera yang diinspirasikan daripada kereta Rolls-Royce pada era 1920-an.

Bukan itu sahaja, Rolls-Royce turut menawarkan kemasan krom gelap pada gril, serta kemasan hitam pada bonet, bingkai cermin penghadang angin dan rangka sisi.

Ruang dalaman tidak menampilkan sebarang perubahan besar kecuali roda sterengnya kini lebih tebal untuk pengalaman pemanduan yang lebih baik.

Phantom Series II dikuasakan oleh enjin 6.75-liter V12 yang mampu menghasilkan 563 hp pada 5,000 rpm dan 900 Nm pada 1,750 rpm. Dengan transmisi automatik lapan kelajuan, ia boleh memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam 5.5 saat.

Untuk pasaran Malaysia, model ini ditawarkan dalam versi Phantom dan Phantom Extended, masing-masing dijual pada harga bermula dari RM2.5 juta dan RM2.9 juta.

Lihatkan Ulasan (1)
  • Seeing how much work you put into it was really impressive. But even though the phrasing is elegant and the layout inviting, it seems like you are having trouble with it. My belief is that you ought to try sending the following article. If you don’t protect this hike, I will definitely come back for more of the same.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved