fbpx

Honda RS-X generasi baharu bakal dilengkapi klac ‘anti-slip’?

honda-winner-x-2024-mekanika-7

Umum sedia maklum bahawa Honda RS-X yang dipasarkan di Malaysia juga dikenali sebagai Honda WInner X di pasaran Vietnam. 

Terbaru, model Winner X itu telah dinaik taraf bagi tahun 2024 di Vietnam apabila hadir dengan klac ‘anti-slip’. Hadir dengan tiga varian, Special ABS, Sport ABS dan Standard (tanpa ABS), model kapcai popular itu dipasarkan dengan harga bermula VND46.16 juta (RM8,795). 

Meskipun mengekalkan reka bentuk dan panel badan sama dengan model 2021 namun fungsi klac anti-slip (anti-gelincir) itu secara tak langsung meningkatkan daya menunggang motosikal berkenaan. 

Menariknya, kami difahamkan bahawa komponen ‘ignition coil’ yang sering membawa masalah sebelum ini juga telah ditambah baik. 

Untuk rekod, Honda Winner X ini masih lagi dipacu platform satu silinder PGM-Fi 149.1cc DOHC yang berupaya menyalurkan 15.4hp dan 13.5Nm. 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved