fbpx

Honda CR-V generasi ke-6 dibuka untuk tempahan, bakal dilancarkan Disember ini

01 All-New CR-V_Front View_CMYK

HONDA Malaysia hari ini mengumumkan bahawa tempahan untuk Honda CR-V generasi keenam sudah pun dibuka secara rasmi. Model SUV itu dijangka bakal dilancarkan ke pasaran tempatan pada Disember ini.

Menurut syarikat itu, varian e:HEV RS tampil lebih premium dengan elemen-elemen seperti corak mesh pada gril, lampu LED penuh hadapan dan belakang, lampu kabus LED hadapan dan lampu membelok berjujukan LED.

Bukan itu sahaja, varian itu juga didatangkan dengan pemegang pintu bergaya dan rim aloi 18 inci dalam warna Berlina Black.

Satu lagi ciri eksklusif adalah Active Shutter Grille yang terletak pada bahagian bawah bampar hadapan. Ia berfungsi untuk meningkatkan aerodinamik dan kecekapan bahan api dengan membuka dan menutup shutter secara automatik berdasarkan kelajuan, suhu enjin dan keperluan penyejukan.

CR-V generasi keenam akan ditawarkan dengan dua pilihan enjin iaitu 2.0L e:HEV dan 1.5L VTEC Turbocharged. Trenkuasa e:HEV menampilkan gabungan motor hibrid (Hybrid Traction Motor) dan transmisi jenis e:CVT yang menghasilkan kuasa sebanyak 184 PS dan 335 Nm.

Sementara itu, varian 1.5L VTEC Turbocharged pula mempunyai 193 PS dan 243 Nm tork, yang disalurkan ke roda menerusi CVT. Menurut Honda Malaysia, model ini juga menampilkan sistem pacuan semua roda Real Time AWD.

Ciri baharu lain yang disertakan pada CR-V adalah tailgate kuasa bebas tangan dengan ciri Walkaway Close, sistem kamera multi-view dengan sudut pandangan 360 darjah dan Honda Connect.

Sistem Honda Sensing pula telah dinaik taraf dengan radar sudut lebar, kamera dan penderia sonar untuk Low Speed Barking Control. Sistem ini kini mempunyai sembilan ciri kesemuanya dengan penambahan Adaptive Driving Beam eksklusif untuk varian e:HEV RS.

Honda CR-V serba baharu boleh ditempah menerusi prebook.honda.com.my, aplikasi HondaTouch atau di mana-mana 101 wakil pengedar sah Honda di seluruh negara.

Model ini akan dipertontonkan secara eksklusif di lokasi-lokasi berikut:

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved