fbpx

Isuzu D-Max dapat warna, ciri baharu untuk 2023

Isuzu D-Max 2023 02

UNTUK model tahun 2023, Isuzu Malaysia memberikan barisan Isuzu D-Max penambahbaikan yang menyaksikan trak pikap popular itu mendapat pilihan warna baharu dan beberapa ciri terkini yang berguna.

Pertama sekali, varian flagship X-Terrain dan Premium kini boleh didapati dalam warna Islay Grey Mica dan Dolomite White Pearl yang menggantikan warna terdahulu iaitu Silky White Pearl.

Satu lagi warna baharu iaitu Biarritz Blue Metallic turut ditawarkan pada varian Auto Premium, Auto Plus dan Auto Standard bagi menggantikan Sapphire Blue.

Selain pilihan warna baharu, D-Max juga mendapat gril dan rim dalam rekaan baharu yang lebih segar, serta trim hitam yang menghiasi sekeliling badannya.

 

Ruang kabin pula menampilkan suasana lebih premium dengan upholsteri hitam dan corak jahitan baharu pada tempat duduk. Bagi X-Terrain, penampilan ini dikontraskan dengan trim Cafe Brown pada papan pemuka dan panel pintu.

Dari segi kelengkapan, D-Max kini hadir dengan perakam video digital yang dipasang di dalam modul ADAS supaya tampil lebih kemas. Kamera hadapan mampu merakam video dalam resolusi 1440p, manakala kamera belakang pula 1080p. Rakaman boleh disimpan ke dalam kad memori atau dimuat turun ke telefon pintar menggunakan aplikasi.

Turut disertakan adalah pencahayaan ambien berwarna biru pada ruang kaki depan dan belakang, dan ruang pengecas wayarles 15W yang kini terdapat pada varian X-Terrain, Premium dan Auto Plus. Dua varian teratas itu juga mendapat port USB-C yang menyokong pengecasan pantas.

Bukan itu sahaja, semua varian D-Max dengan pacuan empat roda (4X4) kini didatangkan standard dengan differential-lock elektronik pada gandar belakang.

Kemaskini lain yang disertakan pada D-Max 2023 termasuklah ciri kemasukan tanpa kunci dan soket 12V untuk varian Single Cab. Varian 3.0L Auto Premium juga mendapat suspensi yang ditala semula untuk menampung beban yang lebih berat iaitu 775 kg, 195 kg lebih berat berbanding sebelum ini.

Harga bermula dari RM94,949 untuk varian D-Max 1.9L 4X4 MT Single Cab hingga RM150,938 untuk D-Max 3.0L 4X4 AT X-Terrain.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved