fbpx

Honda ADV 160 dilancarkan pada harga RM12,999

Honda ADV 160 03

BOON Siew Honda telah melancarkan Honda ADV 160 serba baharu bagi menggantikan model terdahulu iaitu ADV 150 yang dilancarkan pada 2021.

Selain reka bentuk yang lebih sporty, skuter kembara ini turut menampilkan enjin berkapasiti lebih tinggi iaitu 157 cc eSP+ silinder tunggal yang menghasilkan 15.8 hp pada 8,500 rpm dan 14.7 Nm pada 5,500 rpm.

Untuk perbandingan, ADV 150 dikuasakan oleh enjin 149 cc dengan 14.6 hp dan 13.9 Nm.

Turut disertakan pada ADV 160 adalah teknologi Honda Selectable Torque Control (HSTC) yang bertindak untuk melaraskan kuasa enjin bagi mengoptimumkan tork di tayar belakang, sekaligus mengurangkan kegelinciran.

Sistem suspensi terdiri daripada fork teleskopik dan penyerap hentak berkembar dengan subtangki Showa. Apa yang menarik, ketinggian pelana telah dikurangkan daripada 795 mm kepada 780 mm.

Untuk brek pula, model ini menggunakan brek cakera beralun pada bahagian depan dan belakang.

Naik taraf lain yang terdapat model ini termasuklah lampu LED penuh, cermin depan boleh laras (dua posisi), panel meter LCD, pengecas USB di dalam kotak konsol dan ruang penyimpanan barang sebesar 30 liter.

Sistem keselamatan pula merangkumi ABS pada brek depan, sistem kunci pintar dan penggera.

ADV 160 dijual pada harga RM12,999 dan boleh didapati dalam dua warna iaitu Matte Charcoal Grey Metallic dan Vivacity Red.

Lihatkan Ulasan (1)
  • I have read your article carefully and I agree with you very much. This has provided a great help for my thesis writing, and I will seriously improve it. However, I don’t know much about a certain place. Can you help me?

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved