fbpx

Volvo C40 Recharge kini di Malaysia, SUV kompak paling selamat di dunia – RM288,888

volvo c40 recharge 03

PERKENALKAN Volvo C40 Recharge, baru dilancarkan secara rasmi untuk pasaran Malaysia. Apa dia C40 ini? Baik, ianya EV kedua Volvo selepas XC40 Recharge Pure Electric, dengan gaya SUV coupe. Lebih sporti dari XC40 biasa?

Untuk angka yang perlu anda tahu, ianya mampu dipandu sejauh 530km setiap caj, dengan pecutan 0-100 dalam hanya 4.7 saat. Cukup laju sebenarnya untuk sebuah SUV.

Pakej janaan kuasa adalah serupa dengan XC40 EV, iaitu dwi-motor P8 AWD, dengan output 408hp dan 660Nm tork. Kuasa ini dibekalkan oleh bateri lithium-ion 78kWh yang terletak di lantai.

Ia boleh dicaj dengan AC Type 2 biasa dan DC fast-charging. Pengecasan menggunakan DC fast-charging akan mengambil masa 40 minit dari 0 hingga 80 peratus.

Untuk penampilan, selain dari bumbung belakang Coupe, Volvo C40 EV ini boleh dikenalpasti dari lampu belakang LED yang direka semula, dan spoiler yang diintegrasi pada bumbung. Selain dari ini, muka depannya dikira serupa dengan XC40.

Bahagian dalaman lebih mirip dengan XC40, bermakna C40 mendapat kemasan kulit, paparan instrumen digital dan paparan sesentuh infotainment menegak. Ciri lain termasuklah Android Automotive OS serta servis Google binaan dalam seperti Maps, Assistant dan Play Store.

Volvo C40 Recharge ini juga hadir dengan kamera 360-darjah, pengecaj tanpa-wayar, Apple CarPlay, sistem audio premium Harman Kardon, dan penapis udara PM2.5.

C40 Recharge baharu ini dijual pada harga RM288,888, termasuk jaminan 5-tahun untuk kereta dan 8-tahun untuk bateri. Ia juga dilindungi oleh Volvo On Call 5-tahun, Volvo Service Inclusive 5-tahun dan Digital Service 4-tahun.

Lihatkan Ulasan (1)
  • Your article gave me a lot of inspiration, I hope you can explain your point of view in more detail, because I have some doubts, thank you.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved