fbpx

Harga Yamaha NVX naik hingga RM600 untuk 2022

221003001 – Yamaha NVX 45 LEFT FRONT (WHITE METTLIC)

HONG Leong Yamaha Motor (HLYM) telah memperkenalkan Yamaha NVX model tahun 2022 yang boleh didapati dalam empat warna baharu yang menarik.

Pilihan warna tersebut adalah Mystique Ruby dan Platinum Navy untuk varian ABS dan Cyan dan Matt Grey untuk varian Standard (tanpa ABS).

Mystique Ruby

Bagaimanapun, untuk 2022, harga jualan (tidak termasuk pendaftaran dan insurans) NVX dilihat meningkat kepada RM9,598 untuk varian Standard dan RM11,498 untuk varian ABS. Sebelum ini, skuter itu masing-masing dijual pada harga RM8,998 dan RM10,998.

Selain pilihan warna baharu dan harga jualan yang sedikit lebih tinggi, spesifikasi NVX tidak berubah. Ia masih dikuasakan oleh enjin sejukan cecair silinder tunggal 155 cc yang menjana 15.4 PS pada 8,000 rpm dan 13.9 Nm pada 6,500 rpm.

Cyan

Ia dibina menggunakan kerangka jenis ‘backbone’ yang dipadankan dengan suspensi jenis fork teleskopik pada bahagian depan dan lengan ayun pada bahagian belakang. Untuk brek pula, kedua-dua versi dilengkapi dengan cakera hidraulik tunggal dan gelendong.

Kelengkapan lain yang terdapat pada model ini termasuklah lampu LED pada bahagian depan dan belakang, sistem Stop & Start, panel istrumen LCD, soket pengecas USB dan sistem kunci pintar.

Matt Grey

Turut disertakan adalah sistem Y-Connect yang membolehkan penunggang menyambungkan telefon pintar mereka untuk mendapatkan maklumat seperti status bateri, penggunaan bahan api dan sebagainya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved