fbpx

Proton kini mempunyai 149 pusat 3S/4S di Malaysia

Proton Pusat 4S Harima 01

PROTON baru-baru ini telah merasmikan pembukaan pusat 3S/4S mereka yang ke-149, sekaligus menjadikan syarikat itu sebagai pengeluar automotif dengan jumlah cawangan tertinggi di Malaysia.

Terletak di Kota Bharu, pusat pengedaran Harima Auto Mobil 4S (Harima) juga merupakan pengedar Proton yang terbesar di dua negeri Pantai Timur iaitu Kelantan dan Terengganu.

Selaras dengan hala tuju perniagaan Proton, Harima yang telah beroperasi sebagai pengedar jenama itu di Kota Baharu sejak 1986 memutuskan untuk melabur dalam pusat 4S baharu bagi menaik taraf pengalaman pembelian, memberikan perkhidmatan pelanggan yang lebih baik dan menjadi pusat tumpuan bagi pemilik Proton di negeri itu.

Pusat 4S yang terletak di Tunjong itu mempunyai keluasan binaan 2,400 meter persegi dan memuatkan 11 ruang servis dan 11 ruangan untuk kerja ketuk dan cat. Untuk keselesaan pelanggan, ia juga menyediakan kemudahan-kemudahan seperti kawasan permainan kanak-kanak, Wifi percuma dan ruang istirahat.

Lebih menarik lagi, Harima juga menjadi pengedar pertama di Kelantan yang bekerjasama dengan Proton Global Services (PGS) untuk menawarkan kemudahan ruang minuman yang menyajikan kopi Starbucks, serta sudut produk berjenama Proton dan R3.

“Apa yang paling penting ialah pelanggan gembira mengunjungi pengedar untuk membeli kereta baharu. Sebaik sahaja mereka telah membelinya, adalah tanggungjawab kami untuk memastikan mereka menghantar semula kereta mereka kepada kami untuk servis berkala. Bagaimanapun, Harima merasakan tahap kepuasan pelanggan yang diperlukan tidak dapat dicapai jika kami terus beroperasi sebagai bilik pameran kecil tanpa kemudahan yang diperlukan, justeru, keputusan untuk beroperasi sebagai pengedar 4S,” kata Pengarah Harima, Liew Vee Lee.

“Pembukaan pengedar 4S baharu Harima Auto Mobil akan membantu meningkatkan reputasi jenama Proton di Kota Bharu. Dengan memiliki rangkaian penuh kemudahan dan aset yang diperlukan untuk melayani jumlah pelanggan yang tinggi, kami berharap dapat meningkatkan tahap perkhidmatan pelanggan dan memberikan pengalaman yang benar-benar premium bagi pelanggan di negeri ini,” tambah Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Proton, Roslan Abdullah.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved