fbpx

BMW perluas rangkaian i Charging di Ipoh dan Butterworth

bmw dc charger ipoh 01

BMW Group Malaysia hari ini telah melancarkan dua pengecas pantas DC di Tian Siang Premium Auto Butterworth dan Tian Siang Premium Auto Ipoh, sebahagian daripada strategi pengembangan infrastruktur pengecasannya seluruh negara.

Ia juga sejajar dengan komitmen Malaysia untuk meningkatkan penerimagunaan mobiliti berelektrik.

Hans de Visser, Pengarah Urusan BMW Group Malaysia berkongsi, “Pelan pengembangan rangkaian infrastruktur pengecasan kami di Malaysia sedang berjalan dengan jayanya, dan lapan fasiliti BMW i Charging telah pun diperkenalkan di pusat-pusat pengedaran BMW yang bertauliah pada suku pertama tahun 2022 sahaja.

“Dengan menangani isu lazim berkait dengan pemilikan kenderaan elektrik (EV) di samping melaksanakan gagasan elektro kami untuk tahun ini, kami berharap perspektif warga setempat terhadap mobiliti elektro akan menjadi lebih positif.”

Kini tersedia untuk kegunaan awam, Pengecas Pantas DC yang baharu di Tian Siang Premium Auto Butterworth dan Tian Siang Premium Auto Ipoh menampilkan dua jenis outlet DC (CCS) yang mampu menyalurkan kuasa setinggi 120kW.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved