fbpx

Isuzu D-MAX X-Terrain raih pelbagai anugerah, lebih 700 unit terjual

isuzu d-max x-terrain 01

Sejak pengenalan globalnya, Isuzu D-MAX serba baharu generasi ketiga telah meraih perhatian ramai pengguna dan pengkritik sekaligus, serta menemukan peminat baru yang menghargai tahap kecanggihan, keselesaan dan kemampuannya yang mengagumkan.

Valencia Orange antara warna pilihan bagi Isuzu D-Max generasi ketiga. - Foto oleh Isuzu Malaysia
Valencia Orange antara warna pilihan bagi Isuzu D-Max generasi ketiga. – Foto oleh Isuzu Malaysia

Di Malaysia, pelancaran D-MAX serba baharu ini pada April tahun lalu menarik banyak minat, terutama terhadap varian flagship terbaru, X-Terrain yang membantu memperluaskan lagi kelompok pengguna dan pemilik baharu trak pikap.

“Melalui rekaan kukuh dan menonjol yang ada pada model baharu ini, serta ciri keselamatan dan keselesaannya yang cemerlang dan kehalusan premium ala SUV, Isuzu D-Max X-Terrain telah menjangkau tahap baharu untuk menjadi trak pikap yang paling didambakan dalam pasaran ketika ini,” ujar Ketua Pegawai Operasi Isuzu Malaysia, Kenkichi Sogo.

Walaupun bekalan D-Max terkesan teruk akibat gangguan bekalan semi-konduktor, 713 pemilik telah menerima X-Terrain baharu mereka, menjadikannya model kedua paling popular dari barisan trak pikap Isuzu Malaysia selepas varian 1.9 liter 4×4 Premium yang mencatatkan jualan 842 unit.

Pusat bandar di Lembah Klang dan Kota Kinabalu menjadi lokasi utama menyaksikan jualan tertinggi model flagship berkenaan, menyumbang lebih daripada separuh daripada angka jualan keseluruhan di negara ini.

Varian baharu X-Terrain berkenaan disifatkan sebagai model yang memberikan definisi baharu kepada landskap industri trak pikap, menggabungkan tahap keselesaa, kehalusan dan keselamatan dalam satu pakej tanpa mengorbankan perwatakan trak Isuzu.

Dalam tempoh singkat sejak pelancarannya, Isuzu D-Max X-Terrain telah meraih tidak kurang daripada lima anugerah Trak Pikap Terbaik Tahunan.

Pihak media seperti Carplus, Carlist, DSF.my, Rider ATH dan Wapcar memilih Isuzu D-Max sebagai pemenang kerana kemampuannya untuk membawa pengalaman trak pikap ke tahap baharu.

“Ramai pelanggan yang telah menunggu dengan sabar untuk penghantaran trak mereka. Kami berharap agar gangguan bekalan ini diatasi segera untuk membolehkan kami memenuhi semua permintaan trak baharu ini,” ujar Sogo.

“Sebaik sahaja bekalan pulih, kami menjangkakan akan dapat menggandakan penghantaran dan mencapai sasaran untuk menjual 8,000 unit tahun ini,” tambah beliau.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved