fbpx

Tempahan awal Kia Carnival 2022 dibuka, harga masih rahsia!

Kia Carnival 2022 akan menemui pelanggan di Malaysia tahun depan. - Foto ihsan Kia
Kia Carnival 2022 akan menemui pelanggan di Malaysia tahun depan. - Foto ihsan Kia

ADAKAH anda sedang tercari-cari kenderaan untuk seisi keluarga yang selesa, menawan dan berkuasa?

Jika ya, ini merupakan berita baik untuk anda!

Dinamikjaya Motors iaitu pengedar rasmi Kia di Malaysia mengumumkan model Carnival bakal ‘menjengah’ pasaran Malaysia dalam waktu terdekat.

Syarikat itu berkata, pelanggan berminat kini boleh membuat tempahan awal yang mana kenderaan tersebut dijangka diedar seawal Mei tahun depan.

Foto ihsan Kia
Foto ihsan Kia

Kia Carnival 2022 ini ditawarkan hanya dalam satu varian iaitu 2.2D yang menggunakan enjin diesel turbo empat silinder 2.2 liter.

Ia mempunyai transmisi automatik lapan kelajuan yang dapat menghasilkan kuasa 202 PS pada 3,800 rpm dan 441 Nm tork pada 1,750 hingga 2,750 rpm.

Selain itu, Kia Carnival 2022 kali ini tampil lebih moden dengan beberapa pembaharuan dari segi rekaan luarannya.

Mempunyai gril Tiger Nose lebih besar membuatkan kenderaan ini kelihatan lebih ‘berani’ dan elegan.

Foto ihsan Kia
Foto ihsan Kia

Ruang lebih luas

Model ini mempunyai 11 tempat duduk dengan catatan panjang 5,155 mm (+40 mm), jarak roda 3,090 mm (+30 mm) dan lebar 1,995 mm (+10 mm).

Bagi menambahkan lagi keselesaan, Kia Carnival 2022 ini turut didatangkan dengan sistem suspensi serba baharu selain tahap bunyi ditambah baik.

Pada masa sama, aspek keselamatan turut dipertingkatkan dengan sistem kawalan stabiliti, pemerhati titik buta dan amaran trafik arah belakang.

Foto ihsan Kia
Foto ihsan Kia

Ciri-ciri eksklusif

Tidak kurang hebat berbanding produk kenderaan lain, Kia Carnival 2022 tidak ‘sunyi’ daripada pelbagai ciri-ciri khas dalaman yang canggih dan eksklusif.

Ciri-ciri lain terdapat pada model ini adalah skrin sesentuh 12.3 inci, sistem tanpa kunci, kawalan pendingin hawa tiga zon dan tempat duduk larasan kuasa.

Terdapat juga sistem pengecas Qi tanpa wayar, enam pembesar suara, sistem kamera 360 darjah dan pintu gelungsur / but bukaan kuasa.

Bagaimanapun, setakat ini Dinamikjaya Motors belum mengumumkan harga Kia Carnival 2022. Ia dijangka akan didedahkan sebelum Mei tahun depan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved