fbpx

Honda CR-V Black Edition diperkenal dengan lebih ciri premium, RM162k

honda cr-v black 2021 06

HONDA CR-V telah berada agak lama dalam pasaran dan pihak Honda Malaysia sering memberikan pembaharuan kepada SUV popular C-segmen itu.

Terbaharu, mereka memperkenalkan CR-V Black Edition yang hadir dengan satu pilihan warna sahaja (seperti pada namanya) iaitu Crystal Black Pearl, dan diberikan ciri terkini.

CR-V Black Edition ini hanya boleh didapati pada varian 1.5L TC-P 2WD dan akan menjadi penambahan kepada barisan varian sedia ada 2.0L 2WD, 1.5L TC-P 2WD dan 1.5L TC-P 4WD. Ia akan dijual pada harga RM161,913.99.

“Dengan penerimaan pasaran yang baik terhadap CR-V, kami memperkenalkan Black Edition untuk memberikan lebih pilihan kepada pelanggan kami yang gemarkan SUV dengan pakej penuh iaitu keluasan, keselesaan, keselamatan, prestasi dan gaya mantap,” akta Pengarah Urusan dan CEO Honda Malaysia, Ms. Madoka Chujo.

Selain dari warna badan serba hitam, Honda CR-V Black Edition boleh dikenalpasti melalui rekaan gril depan baharu, wing lebar pada bahagian bampar, kemasan baharu pada bampar belakang, dan rim aloi 18-inci dengan warna hitam piano.

Sementara itu di bahagian dalam, CR-V Black Edition mendapat kemasan hitam untuk roda stereng, perumah pendingin hawa, dan panel meter TFT 7-inci.

Bahagian konsol tengah, papan pemuka, dan trim pintu juga mendapat kemasan kayu hitam, selain warna sama pada tempat duduk. Dan tempat duduk ini turut mendapat jahitan tulisan “Black Edition”.

Tiada perubahan pada aspek mekanikal, bermakna Honda CR-V ini mengekalkan enjin 1.5-liter VTEC Turbo yang menjana 193hp dan 243Nm tork, menghantar kuasa ke roda depan menggunakan transmisi CVT.

Ciri lain pada CR-V ini termasuklah fungsi Remote Engine Start, Hands-free Power Tailgate, dan pakej sistem keselamatan maju Honda SENSING.

Honda CR-V Black Edition kini boleh didapati di semua wakil pengedar sah Honda seluruh negara.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved