fbpx

Petronas teruskan kerja amal, sumbang 100 tablet kepada pelajar sekolah

Petronas sentiasa melakukan kerja amal membantu golongan memerlukan. - Foto ihsan Malay Mail
Petronas sentiasa melakukan kerja amal membantu golongan memerlukan. - Foto ihsan Malay Mail

ANAK syarikat Petronas iaitu Malaysian Refining Company Sdn Bhd (MRCSB) menyumbang 100 tablet kepada pelajar-pelajar sekolah rendah.

Sumbangan diberikan kepada pelajar daripada keluarga memerlukan yang tinggal di kawasan Sungai Udang dan Pantai Kundur, Melaka.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif MRCSB Khairol Anuar Shukri berkata, sumbangan diharap membantu para pelajar berkenaan meneruskan sesi pembelajaran di rumah

“Covid-19 telah mendatangkan cabaran dan kesan yang berbeza kepada semua orang.

“Ada segelintir daripada kalangan masyarakat yang terpaksa menghadapi kehidupan seharian yang lebih mencabar dalam norma baharu ini.

“Kami bersyukur kerana dapat bersama-sama membantu pelajar-pelajar di sini agar mempunyai akses yang lebih baik terhadap proses Pengajaran dan Pembelajaran di Rumah (PdPR).

“Semoga bantuan ini dapat membantu bagi meringankan beban mereka,” katanya.

Antara pelajar terlibat adalah daripada Sekolah Kebangsaan (SK) Sungai Udang, SK Pantai Kundor dan SK Kampong Gelam.

Selain itu, sumbangan turut diberikan kepada pelajar daripada SK Kem Gerakhas dan Sekolah Rendah Islam (SRI) Annuriah Addiniah.

Terdahulu, Khairol Anuar berkata, MRCSB akan terus komited dalam membantu mereka yang memerlukan bantuan di masa hadapan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved