fbpx

Volvo Car Malaysia lancar program jaminan alat ganti sepanjang hayat untuk pemilik

volvo s90 02

PELANGGAN dan pemilik Volvo kini tidak perlu risau lagi akan alat ganti kenderaan mereka. Volvo Car Malaysia hari ini melancarkan program jaminan baharu iaitu Customer Lifetime Parts Warranty.

Di bawah program jaminan ini, pelanggan yang telah membeli dan memasang alat ganti tulen Volvo melalui wakil pengedar sah Volvo mulai 1 Oktober 2021 akan layak untuk mengambil bahagian dalam program ini.

Jaminan itu bermula pada tarikh pembelian alat ganti kereta dan sah selagi kereta tersebut berada di bawah hak milik pemilik kereta yang didaftarkan.

Sekiranya pelanggan memerlukan pembaikan atau penggantian mana-mana bahagian Volvo yang tulen kerana kerosakan bahan atau pembuatan, Volvo Car Malaysia akan membaik pulih dan mengganti alat ganti tersebut secara percuma.

Sebaliknya, pelanggan yang memiliki model lama kereta Volvo yang tidak mengunjungi wakil pengedar Volvo lebih dari dua tahun perlu membawa kereta mereka untuk menjalani Pemeriksaan Kenderaan Volvo (Volvo Health Check).

Keperluan ini membolehkan pelanggan layak untuk mengambil bahagian dalam program jaminan ini sambil memastikan kenderaan berada dalam keadaan baik dan tidak diubah suai dengan apa cara sekalipun.

Pelanggan kemudiannya boleh membeli alat ganti di bawah program jaminan ini dan diminta untuk menghantar kereta ke mana-mana pengedar sah Volvo untuk perkhidmatan servis di masa hadapan bagi memastikan jaminan tersebut sah digunakan.

Customer Lifetime Parts Warranty tidak termasuk alat ganti haus dan lusuh (wear and tear) seperti yang dinyatakan dalam manual jaminan.

Anda boleh menghubungi mana-mana pengedar sah Volvo kami untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai skop keseluruhan bahagian yang dilindungi.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved