fbpx

Kemalangan lima buah lori di Ipoh, seorang pemandu maut

Pasukan bomba sedang melakukan kerja menyelamat mangsa tersepit dalam sebuah lori, semalam. - Foto ihsan Facebook/Viral Perak
Pasukan bomba sedang melakukan kerja menyelamat mangsa tersepit dalam sebuah lori, semalam. - Foto ihsan Facebook/Viral Perak

Seorang pemandu lori maut selepas terlibat dalam satu kemalangan membabitkan lima buah lori di Kilometer 288.7 Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) arah utara.

Insiden berlaku malam tadi di Ipoh itu turut menyaksikan tiga yang lain mengalami kecederaan.

Memetik laporan Bernama, kemalangan berlaku apabila sebuah lori dikatakan hilang kawalan sebelum melanggar bahagian belakang lori lain.

“Mangsa memandu lori tersebut hilang kawalan apabila tiba di lokasi kemalangan dan melanggar bahagian belakang sebuah lori lain.

“Ia menyebabkan lori itu menggelongsor melanggar tiga lagi buah lori yang berada di hadapannya.

“Mangsa mengalami kecederaan dan tersepit dalam kenderaan serta meninggal dunia di lokasi kemalangan,” memetik kenyataan polis.

Mangsa meninggal dunia dikenali sebagai Ahmad American Ahmad Danial berusia 42 tahun.

Pasukan bomba bergegas ke lokasi kejadian terpaksa memotong tiang rangka lori terbabit bagi mengeluarkan mayat mangsa.

Sementara itu, bomba mengesahkan tiada sebarang kebocoran pada lori tangki dipandu mangsa yang membawa bahan kimia LPG dengan muatan 20,000 kilogram.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved