fbpx

Triumph lancar Trident 660 dengan livery ‘Slippery Sam’

triumph-trident-660-slippery-sam-4

Triumph memberi penghormatan terhadap motosikal perlumbaan terkenalnya dengan melancarkan Trident 660 edisi khas yang menampilkan livery Slippery Sam. 

Triumph mencipta nama pada era 70an menerusi jentera Trident 750cc yang merangkul pelbagai kejuaraan pada waktu itu dan dikenali sebagai Slippery Sam. 

Sebagai penghargaan, Trident 660 bukan sahaja tampil dengan warna Slipper Sam malah turut dilengkapi dengan komponen tambahan yang tidak ada pada model Trident 660 biasa. 

Ini kerana Trident 660 edisi khas ini dilengkapi dengan Triumph Shift Assist (quickshifter), ‘belly pan’ serta ‘fly screen’. 

Untuk rekod, Triumph Slipper Sam yang berlumba pada era 70an itu beraksi dalam pelbagai litar pendek termasuk di Isle Of Man TT. Jolokan Slippery Sam itu diberi kerana jentera lumba pada waktu itu sering kebocoran minyak sehinggakan bahagian ‘fairing’ dan pelumba dipenuhi minyak di hujung perlumbaan. 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved