fbpx

Bajaj Pulsar 160 berwajah baru, ciri dipertingkat

baja-pulsar-ns160-2024-2

Pengeluar motosikal India, Bajaj Auto baru-baru ini telah memperkenalkan Pulsar 160 generasi baharu yang dinaik taraf dengan pelbagai ciri terkini. 

Pertamanya, Pulsar 160 kini tampil dengan pencahayaan LED menggantikan halogen sementara reka bentuk lampu juga berbeza. 

Selain itu, Bajaj turut menaik taraf panel meter kepada digital sepenuhnya yang juga boleh disambungkan kepada telefon pintar bagi mengakses fungsi navigasi jenis ‘turn-by-turn’. 

Menariknya, ABS dwi-saluran juga didatangkan secara standard meskipun masih lagi dilengkapi dengan cakera brek tunggal dan fork teleskopik di bahagian depan serta tangki berkapasiti 12L.

Bagaimanapun, Pulsar 160 ini masih lagi dikuasakan enjin satu silinder 160.3cc dengan sistem penyejukan minyak yang berupaya menjana 17hp dan 14.6Nm pada 7,250rpm. 

Bagi pasaran India, Pulsar 160 ini dipasarkan pada harga jualan INR145,792 (RM8.2k). 

Untuk rekod, Pulsar 160 turut ditawarkan di Malaysia oleh Modenas selaku pengedar rasmi. Bagaimanapun, tiada kepastian sama ada model baharu ini akan turut diperkenalkan disini. 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved