fbpx

Michelin rangkul anugerah AutomotiveInnovations Award 2023 dengan tayar 45% bahan lestari

michelin tayar lestari 02

MICHELIN telah merangkul anugerah AutomotiveINNOVATIONS Award 2023 di Frankfurt pada 13 Julai lepas bagi kategori Chassi, Car Body & Exterior. Ini disebabkan tayar kereta dengan kandungan 45 peratus bahan lestari (mesra alam).

Anugerah ini telah disampaikan oleh PricewaterhouseCoopers (PwC) dan Center of Automotive Management (CAM) yang — selama sedekad — telah menjalankan kajian bersama para pengusaha dan pembekal bagi mengenal pasti inovasi-inovasi yang penting dalam industri automobil.

Untuk acara penganugerahan tersebut, panel juri dianggotai oleh individu-individu yang berpengalaman dalam industri ini, termasuk dari dunia sains, perundingan, dan media khas.

Strategi bahan lestari Michelin adalah unik dari segi standard yang tinggi, skop, dimensi kerjasama, dan pendekatan komprehensif sepanjang kitar hayat produknya.

Bagi Michelin, ia melihat bahan-bahan lestari sebagai bahan yang dikitar semula atau boleh diperbaharui sepanjang skala hayat manusia.

Michelin bermatlamat mengerahkan strategi bahan lestarinya merentasi seluruh produk, tidak terhad kepada satu-satu produk ataupun sesetengah rangkaian produk sahaja.

Pelaksanaan ini memerlukan transformasi yang ekstensif melibatkan pelbagai kaedah, alatan, serta proses industri.

Dari sudut yang lebih umum, kajian dan pembangunan serta cabaran yang wujud dalam industri ini akan memerlukan kelahiran sektor-sektor dan rantaian nilai yang baharu.

Diperkenalkan pada 2022, tayar-tayar dengan kandungan 45 peratus bahan lestari ini memanfaatkan pelbagai teknologi yang akan dimuatkan di dalam tayar-tayar yang standard pada tahun 2025.

Ia membolehkan Michelin mara ke arah pembangunan berskala besar melibatkan bahan-bahan lestari yang baharu.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved