fbpx

Hyundai Santa Fe serba baharu dengan rupa berkotak macam Lego

hyundai santa fe 2024 04

HYUNDAI Santa Fe serba baharu telah didedahkan secara rasmi dan membawakan rupa jauh berbeza dengan model sedia ada. Kini dalam generasi kelima, Santa Fe 2024 menampilkan rekaan berkotak berserta lampu yang funky dan motif “H”.

Ia mendapat rim 21-inci dibaluti tayar 245/45/21 yang terletak dalam gerbang roda berbentuk petak. Pintu but belakang juga cukup besar dan selebar badan Santa Fe itu.

Lampu belakangnya terletak agak ke bawah, juga hadir dengan tema “H” sementara logo Hyundai dan tulisan “Santa Fe” besar diletakkan pada pintu but. Tiada angka ukuran diberikan, tetapi katanya jarak roda telah ditambah, kini berukuran 2,765mm.

Dari sisi, ia mempunyai bayangan Land Rover Defender 130 atau boleh juga dikatakan seperti Lego. Bahagian dalam juga telah dirombak rekaannya. Ia kini dilengkapi dengan susunan dwi-skrin dan seperti kebiasaan untuk kenderaan Hyundai, ia tetap mendapat panel pendingin hawa berasingan.

Anda boleh tahu yang ini sebuah kenderaan yang lebar melihatkan pada ruang yang lebar antara dua tempat duduk depan. Konsol tengah ini menempatkan dua pad pengecasan tanpa-wayar bersebelahan.

Satu lagi tema rekaan yang dapat dilihat ialah corong pendingin hawa yang panjang berterusan, suatu trend kebanyakan pengeluar kereta masa kini. Ianya memanjang dari hujung ke hujung papan pemuka.

Dilaporkan juga bahan plastik kitar semula digunakan untuk membuat tikar, siling, dan bahagian belakang tempat duduk baris kedua dan ketiga. Balutan kulit pada panel pintu juga merupakan bahan lestari.

Belum ada perincian teknikal buat masa ini, tetapi kita juga dapat melihat tulisan “2.5T” di belakang, bermakna ia akan mendapat enjin 2.5-liter turbo.

Apa pendapat anda mengenai rekaan Hyundai Santa Fe 2024 ini? Bagi kami, Hyundai semakin berani dalam aspek reka bentuk dengan memberikan revolusi untuk setiap generasi model-modelnya. Ini juga boleh memberi gambaran bahasa rekaan yang akan digunakan oleh model lain yang akan datang.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved