fbpx

Bowlus Heritage Edition – RV mewah gaya retro, paling ringan di dunia

bowlus heritage edition 01

Bowlus merupakan syarikat yang menghasilkan treler pelancongan (RV) antara paling mewah di dunia. RV dengan rupa retro yang kemas ini juga antara paling mahaldalam pasaran, harganya boleh melebihi USD300,000 (RM1.3 juta) jika dipasang dengan kelengkapan kustom yang anda mahu.

Untuk 2023 pula, Bowlus memperkenalkan model permulaan yang dikatakan ‘paling murah’ dari barisan model lain yang ditawarkan. Heritage Edition hadir dengan rupa mill finish dengan warna perak satin, sedikit berbeza dengan warna polished aluminium pada model-model lebih mahal.

Bentuk RV Bowlus yang ikonik dihasilkan dari aluminium rivet dengan pembinaan monocoque, sama seperti pesawat. Tetapi buat pertama kali, Bowlus menawarkan pilihan balutan (wrap) untuk Heritage Edition, membolehkan anda pilih warna hitam matte atau kelabu satin.

Bowlus menekankan bahawa berat RV baharu ini cuma bermula sekitar 1,315kg sahaja – dimana mereka mendakwa ianya merupakan RV paling ringan yang dihasilkan di dunia buat masa ini.

Bowlus juga menjanjikan lebih 80 peratus jarak pemanduan apabila kenderaan elektrik (EV) menundanya, sama seperti model Terra Firma dan Volterra.

Setiap unit Bowlus Heritage Edition hadir dengan pek bateri 2kWh, manakala Power Package I memberikan anda tambahan 2kWh, inverter 2,000watt, kuasa solar, pemantauan kuasa Bluetooth, dan penyaman udara off-grid untuk empat jam.

Bagi Power Package II pula, kelengkapan ditambah menjadi inverter 3,000 watt, pek bateri 6kWh, panel kuasa skrin sesentuh, dan penyaman udara off-grid sehingga lapan jam. Bowlus berkata pilihan ini membolehkan anda tinggal secara off-grid sehingga seminggu setengah.

Walauapun Heritage Edition merupakan produk asas Bowlus, ia tetap mempunyai semua keperluan anda untuk tinggal lebih seminggu. Kabinnya mampu memuatkan empat orang dewasa berserta satu katil saiz King.

Anda juga boleh membuat tempahan kustom untuk susunan katil dan bumbung luar. Tempahan Heritage Edition kini dibuka dengan pembiayaan bermula USD1,027 sebulan (RM4,475 sebulan).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved