fbpx

Lexus Monogram GX Concept ini siap ada ketuhar pizza di belakang!

lexus-monogram-gx-concept 2

Lexus GX merupakan sebuah SUV off-road yang kini sudah pun memasuki generasi ketiga, dan secara asasnya berkongsi platform yang sama dengan model Toyota Land Cruiser Prado (250 Series).

Perkataan Lexus itu sendiri sudah cukup untuk melambangkan ciri kemewahan yang dibawakan pada GX.

Namun, Lexus baru-baru ini memperlihatkan kerjasama dengan pengeluar pekakasan mewah Monogram menerusi model Lexus Monogram GX Concept.

 

 

Daripada sudut luaran, Lexus GX serba hitam ini dilihat sama sahaja dengan GX versi jalanan, namun boleh dibezakan dengan kehadiran pintu belakang jenis terbelah (split liftgate).

Sebaik sahaja pintu tersebut dibuka, anda akan dapat melihat kehadiran sebuah ketuhar elektrik bersaiz 30 inci buatan Monogram yang boleh digunakan untuk memasak pizza, roti atau apa jua makanan yang dirasakan sesuai.

Segala perkakasan memasak boleh disimpan pada rak yang dibuat khas pada panel pintu tersebut.

 

 

Bukan itu sahaja, terdapat ruang penyimpanan luaran yang dibina pada tingkap belakang yang memuatkan gelas wain, pembuka botol serta botol minuman keras.

Masuk ke dalam ruang kabin, anda akan disambut dengan tempat duduk balutan kulit unta dua tona dengan corak khas, diikuti kemasan loyang, besi titanium dan aksen batu sabak Dekton.

Menurut Lexus, konsol tengah kabin GX ini menempatkan peti sejuk khas untuk minuman, serta mesin khas yang mampu menghasilkan ketulan ais berbentuk sfera. yang terletak antara tempat duduk belakang.

Konsep GX Monogram ini akan membuat kemunculan rasmi pada Food and Wine Classic di Aspen, Colorado.

 

Lexus Monogram GX Concept

Lexus GX 2024

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved