fbpx

Mercedes-Benz EQS tampil dengan rekaan jeriji ala S-Class

Mercedes Benz EQS 2025 facelift

Ucapkan selamat datang kepada Mercedes-Benz EQS versi facelift, di mana ia menandakan cubaan pengeluar itu untuk memperbaiki imej sedan mewah yang tidak kesampaian sebelum ini.

Berbanding model pra-facelift, EQS facelift kini menampilkan struktur jeriji dengan komponen krom yang lebih mirip kepada model S-Class, diikuti dengan bampar depan AMG Line yang lebih sporti.

 

 

Sesuai atau tidak, bergantung kepada mata si pemerhati. Ini kerana secara asasnya bentuk badan EQS masih lagi sama macam model terdahulu.

Tersembunyi di sebalik bentuk badan serupa jelly bean itu ialah pek bateri yang telah dinaiktaraf kapasitinya kepada 118 kWh.

Menurut Mercedes, secara keseluruhan jarak gerak EQS ini bertambah sebanyak 82 km mengikut data kitaran WLTP.

 

Tidak cukup dengan itu, model EQS yang dilengkapi dengan sistem pacuan semua roda kini berkeupayaan untuk menunda muatan seberat 1,700 kg, satu peningkatan yang ketara berbanding keupayaan model terdahulu (750 kg).

Selain daripada kemasan krom pada struktur jeriji depan, Mercedes turut menambah aksen krom pada ruang kabin, serta menjadikan tempat duduk belakang lebih selesa.

 

 

Menyumbang kepada keselesaan itu ialah penambahan busa sebanyak 5 mm, serta sudut sandar yang boleh dilaras antara 27 hingga 36 darjah dengan hanya satu sentuhan butang sahaja.

Tidak cukup dengan itu, bantal yang disertakan itu kini mempunyai kemasan jahitan kontras, serta kemasan kulit Nappa.

Untuk lebih keselesaan, pelanggan juga boleh mendapatkan trim Pinnacle yang dipadankan dengan opsyen Executive Interior Package di mana tempat duduk penumpang hadapan boleh dianjakkan ke depan untuk mewujudkan ruang kaki baris kedua yang lebih luas.

Selain itu, tempat duduk belakang juga boleh dibaringkan sehingga 38 darjah dengan larasan pneumatik, serta fungsi pemanasan untuk bahagian bahu, leher dan punggung.

 

Lihatkan Ulasan (1)
  • Wow, superb blog layout! How long have you been blogging
    for? you make blogging glance easy. The entire glance of your web site is wonderful, as
    smartly as the content material! You can see similar here sklep internetowy

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved