fbpx

Brunei nafi terlibat dalam projek Trans Borneo Railway

WhatsApp-Image-2024-03-30-at-6.43.48-PM-optimized

Berbeza dengan apa yang dilaporkan sebelum ini, kerajaan Brunei Darussalam semalam (4 April) menafikan penglibatan negara itu dalam cadangan pembinaan projek Trans Borneo Railway.

Menurut laporan Astro Awani, dalam satu kenyataan rasmi yang dikeluarkan menerusi laman Facebook GOVBN menjelaskan kerajaan Brunei tidak pernah melantik mana-mana syarikat tempatan atau luar negeri untuk mengendalikan projek berkenaan.

 

 

Pihak Kementerian Pengangkutan dan Infokomunikasi Brunei turut memaklumkan tiada sebarang perbincangan rasmi diperingkat kerajaan berkenaan perkara tersebut.

Berdasarkan laporan Utusan Borneo beberapa hari lepas, sebuah syarikat swasta Brunergy Utama mengumumkan cadangan projek Trans Borneo Railway merentasi tiga negara, iaitu Malaysia, Brunei dan Indonesia.

 

 

Projek kereta api berkelajuan tinggi itu merangkumi laluan sepanjang 1,620 km, selain mampu mencapai kelajuan operasi 300-350 km/j.

 

Lihatkan Ulasan (1)
  • Wow, marvelous blog format! How long have you been running a blog for?

    you made blogging look easy. The entire glance of your site is excellent, as neatly as the content
    material! You can see similar here sklep internetowy

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved