fbpx

Anwar Ibrahim tolak guna Mercedes-Benz S600 dibeli JPM, guna kereta sedia ada

anwar ibrahim
Sumber gambar: Facebook Anwar Ibrahim

PERDANA Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim menolak daripada menggunakan Mercedes-Benz S600 yang telah dibeli dan diperoleh Jabatan Perdana Menteri (JPM) sebelum beliau memasuki pejabat.

Dalam satu ciapan di Twitter, beliau berkata langkah itu diambil kerana tidak mahukan sebarang perbelanjaan baharu dibuat ke atas beliau.

“Saya ingin memaklumkan bahawa semalam saya telah menolak untuk menggunakan sebuah kenderaan jenis Mercedes S600 yang telah dibeli dan diperoleh Jabatan Perdana Menteri (JPM) sebelum saya memasuki pejabat.

“Langkah tersebut diambil kerana saya tidak mahukan sebarang perbelanjaan baru dibuat ke atas saya.

“Sebaliknya, saya telah membuat keputusan untuk menggunakan apa saja kenderaan sedia ada di pejabat untuk kegunaan harian,” katanya menerusi Twitter.

Anwar, yang baru sahaja dilantik sebagai Perdana Menteri ke-10 pada Khamis lalu, sebelum ini juga berkata bahawa beliau tidak akan mengambil gaji bagi jawatan tersebut.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved