fbpx

Porsche Asia Pacific, Shell lancar pengecas prestasi tinggi di Bangkok

porsche shell recharge 05

PORSCHE Asia Pacific dan Shell baru-baru ini melancarkan stesen Pengecas Prestasi Tinggi (HPC) di Bang Yai, Bangkok. Pelancaran ini menandakan permulaan pembinaan rangkaian pengecas pantas arus terus (DC) di stesen Shell di seluruh Thailand.

Apabila rangkaian pengecas itu mula beroperasi pada separuh pertama 2023, ia akan disambungkan ke rangkaian HPC Shell peringkat serantau yang terdiri daripada enam lokasi di Malaysia dan tiga lokasi di Singapura.

Rangkaian pengecas Porsche dan Shell di Singapura, Malaysia dan Thailand

Ini akan membolehkan penggunaan kenderaan elektrik melakukan perjalanan bebas emisi yang terpanjang di Asia Tenggara dengan jarak melebihi 2,200 km.

Menerusi kerjasama antara Porsche Asia Pacific dan Shell ini, sebanyak 11 stesen Shell di Thailand, iaitu dari wilayah Songkhla ke Chiang Mai, akan dilengkapi dengan pengecas DC berkapasiti 180 kW dan 360 kW yang menawarkan kapasiti pengecasan terpantas di negara itu.

Pada kelajuan 180 kW, bateri Porsche Taycan boleh dicas dari 0 hingga 80 peratus dalam masa sekitar 30 minit, memberikan jarak pemanduan sejauh 390 km berdasarkan kitaran WLTP. Pada kelajuan 270 kW, iaitu kadar maksimum Taycan boleh dicas, angka tersebut boleh dikurangkan kepada hanya 22 minit.

Selain memberikan perjalanan bebas emisi merentasi Singapura, Malaysia dan Thailand, kerjasama antara dua syarikat ini juga akan membawakan faedah istimewa kepada pemilik Taycan.

Pertama, pemilik baharu Taycan di Thailand akan mendapat keahlian Platinum secara percuma selama tiga tahun. Dalam tempoh ini, mereka boleh menikmati diskaun 50 peratus untuk kadar Pay-Per-Use (PPU), pra-tempahan percuma sehingga satu jam sebelum tiba di mana-mana HPC Shell, serta 10,000 mata Shell GO+ untuk menebus diskaun ke atas produk dan perkhidmatan Shell.

Di Thailand dan Malaysia, pengguna aplikasi Sharge dan ParkEasy akan mendapat akses ke seluruh pengecas HPC Shell dan Porsche Destination Charging di kedua-dua negara.

Bukan itu sahaja, semua pemilik EV di Singapura, Malaysia dan Thailand juga boleh menggunakan rangkaian pengecas HPC Shell pada kadar PPU atau dengan melanggan pelan keahlian.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved