fbpx

Kia Carnival CKD rasmi dilancar – Dari RM231k, pilihan 7 dan 8 tempat duduk

kia carnival ckd 2022 thumb 01

SELEPAS hanya beberapa hari mengumumkan pengeluaran Kia Carnival CKD, hari ini MPV itu dilancarkan secara rasmi oleh Dinamikjaya Motors Sdn Bhd.

Kia Carnival CKD ini dipasang di fasiliti Inokom di Kulim, Kedah, dan hadir dengan varian 7 dan 8 tempat duduk, serta harga seperti berikut:

Kia Carnival 2.2L 8-Seater Mid: RM231,228.80
Kia Carnival 2.2L 8-Seater High: RM247,228.80
Kia Carnival 2.2L 7-Seater High: RM261,228.90

Tiada perubahan dari segi enjin, dimana Carnival ini akan terus menggunakan unit 2.2-liter turbo diesel dengan output 199hp dan 440Nm tork, dipadankan dengan kotak gear automatik 8-kelajuan.

MPV bersaiz besar ini padat dengan ciri terkini dan premium untuk menawarkan keselesaan dan kemudahan kepada penumpang.

Varian 7-seater mendapat tempat duduk dengan pemanas untuk depan dan belakang, tempat duduk Premium Relaxion di baris kedua yang boleh dibaringkan, dan sistem audio Bose dengan 12 pembesar suara.

Varian 8-seater pula menampilkan ciri unik Child Care Mode dimana tempat duduk tengah barisan kedua boleh dipusing menghadap ke belakang dan digelungsur ke depan untuk posisi lebih baik bagi tempat duduk kanak-kanak.

Selain itu, terdapat juga pencahayaan kabin, paparan infotainmen 12.3-inci, pintu gelungsur pintar dengan ciri satu sentuhan, dan pintu but berkuasa.

Untuk keselamatan pula, Kia Carnival CKD hadir standard dengan Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) yang merangkumi ciri seperti Forward Collision-Avoidance Assist dengan Junction Turning (FCA), Smart Cruise Control (SCC), Lane Following Assist (LFA), Lane Keeping Assist (LKA), Blind-spot Collision-Avoidance Assist (BCA), High Beam Assist (HBA) dan Safe Exit Assist (SEA).

Kia Carnival CKD boleh didapati dalam lima pilihan warna; Astra Blue, Sonic Silver, Jet Black, Snowflake White Pearl dan Meteor Gray.

MPV ini juga dilindungi oleh jaminan dan penyelenggaraan percuma 5-tahun atau 100,000km (yang mana dahulu).

Nantikan video pandu uji Kia Carnival CKD ini nanti. Sementara itu, jemput tonton pandu uji Kia Carnival versi CBU yang kami terbitkan di Youtube:

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved