fbpx

Isuzu D-Max – 4,237 unit terjual dari Januari hingga Jun 2022

isuzu d-max 1.9 premium

Isuzu Malaysia mencatat rekod jualan baharu dengan sebanyak 4,237 unit Isuzu D-Max didaftarkan sejak Januari hingga Jun tahun ini, menunjukkan peningkatan sebanyak 143% berbanding tempoh yang sama tahun lalu.

Bukan itu sahaja, angka jualan bagi tempoh separuh pertama 2022 itu juga sudah setanding dengan pencapaian keseluruhan tahun 2021 iaitu 4,601 unit. Ini telah melonjakkan Isuzu Malaysia ke kedudukan ketiga dalam segmen trak pikap.

Shunsuke Okazoe – Foto ihsan: Isuzu Malaysia

“Sejak pengenalan Isuzu D-Max serba baru, kami melihat pertambahan minat dalam penggunaan trak pikap, terutamanya daripada pembeli kali pertama dan mereka yang menaik taraf kenderaan yang sangat terpesona dengan cara bagaimana D-Max mengadunkan keseimbangan antara trak pikap yang gagah dengan keselesaan dan kecanggihan kereta sedan keluarga,” ujar Ketua Pegawai Eksekutif Isuzu Malaysia, Shunsuke Okazoe.

Menurut Isuzu Malaysia, varian 1.9-liter terbukti menjadi pilihan utama dalam kalangan pembeli di Malaysia, dengan sumbangan hampir 80% daripada jumlah keseluruhan jualan D-Max. Antara faktor yang membuatkan varian ini begitu popular adalah penggunaan bahan api yang cekap dan kadar cukai jalan yang terendah dalam kelasnya.

Sementara itu, varian flagship X-Terrain juga semakin mendapat sambutan, menyumbang 10% daripada jumlah keseluruhan jualan trak pikap itu. Ini merupakan pencapaian membanggakan bagi Isuzu memandangkan syarikat tidak pernah mempunyai penawaran yang kukuh dalam segmen kenderaan gaya hidup sebelum ini.

Isuzu D-Max X-Terrain

“X-Terrain menerima sambutan hangat dalam kalangan pengguna urban. Ramai yang menjadikan model terbabit sebagai kenderaan aktiviti gaya hidup mereka, dengan adanya keseimbangan yang sangat baik antara ruang, kebolehan, keselesaan dan keselamatan,” kata Ketua Pegawai Operasi Isuzu Malaysia, Kenkichi Sogo.

Barisan Isuzu D-Max terdiri daripada lapan varian, dengan hampir semua daripadanya hadir dengan 4X4 dan hanya satu varian 4X2 automatik disediakan sebagai pilihan kos rendah kepada pengembara jarak jauh mahpun pengguna urban.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved