fbpx

Warga emas korban pertama Jalan Temiang-Pantai

korban temiang

SEORANG lelaki warga emas maut selepas basikal yang ditungganginya dipercayai dilanggar sebuah kereta dalam kejadian di Jalan Temiang-Pantai di sini pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Nilai, Superintenden Mohd. Fazley Ab. Rahman berkata: “Nahas berlaku kira-kira jam 8:30 pagi melibatkan sebuah Perodua Axia dipandu seorang diri oleh seorang wanita berusia 26 tahun dari Jalan Pantai menghala ke Kajang, Selangor.

“Apabila tiba di tempat kejadian, kereta terbabit hilang kawalan dan terbabas melanggar sebuah basikal yang ditunggang seorang lelaki berusia 72 tahun di bahu kiri jalan.

“Akibat kemalangan, penunggang basikal mengalami kecederaan di kepala dan disahkan meninggal dunia di tempat kejadian. Pemandu kereta bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya.

Mohd. Fazley berkata, kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Menurutnnya lagi, siasatan lanjut masih diteruskan dan pihak polis memohon orang ramai yang menyaksikan kejadian supaya menghubungi Pegawai Penyiasat Trafik Ibu pejabat Polis Daerah (IPD) Nilai, Inspektor Nor Fadzilah Mohd. Zainuddin di talian 016-2895801 bagi membantu siasatan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved