fbpx

Bocor! Inilah rupa SUV Ferrari Purosangue, memang sporti habis

Ferrari SUV 02
Sumber: IG Coachepies

BUKAN rahsia lagi bahawa Ferrari bakal menghasilkan model Sports Utility Vehicle (SUV) yang diberi nama Purosangue. SUV ini dijangka memasuki pasaran pada tahun 2023.

Buat pertama kalinya, rupa sebenar SUV Ferrari ini telah tersebar di media sosial Instagram (IG). Pemilik akaun IG @cochespias telah membuat hantaran mengenai rupa luaran SUV tersebut.

Sumber IG Coachepies

Dari bentuk hadapan, SUV mewah ini kelihatan seakan-akan menyerupai Ferrari Roma manakala rekabentuk belakangnya lebih kepada model 296 GTB.

SUV ini sedikit rendah, tidak seperti rekabentuk SUV tradisional yang lain. Besar kemungkinan adalah kerana visi Ferrari dalam membangunkan Purosangue sebagai Ferrari Utility Vehicle (FUV), bukannya sebagai SUV.

Ferrari SUV Sumber Autocar
Sumber: Autocar

Ura-ura mengatakan SUV ini bakal menggunakan enjin V8 turbo dengan bantuan motor elektrik. Namun terdapat juga kemungkinan Ferrari akan menggunakan enjin V12 hibrid atau V6 hibrid bagi model asas.

Walaubagaimanapun, pembuat kenderaan mewah dari Itali itu masih belum membuat pengumuman mengenai pelancaran rasmi model SUV tersebut.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CocheSpias (@cochespias)

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved