fbpx

Singer Turbo Study – Porsche 930 Turbo ikonik dengan sentuhan moden

singer turbo study 08

PAKAR restorasi Porsche, Singer Vehicle Design telah memperkenalkan konsep terbaharu mereka iaitu Turbo Study. Menggunakan kerangka asal dari model 964, konsep terbaru ini mengambil inspirasi penggayaan dari model 930 Turbo. Sebanyak 70 pelanggan telah membuat tempahan restorasi berdasarkan konsep terbaharu ini.

Turbo Study dikuasakan dengan enjin Mezger 3.8-liter twin turbo yang menghasilkan 450hp secara standard. Namun jika pakej ini tidak mencukupi, Singer bersedia untuk menala semula kuasa mengikut kehendak pelanggan.

Enjin ini dipadankan dengan kotak gear manual 6-kelajuan sahaja, tetapi pelanggan boleh memilih pacuan roda-belakang (RWD) atau semua-roda (AWD).

Turbo Study menjelmakan semula rekaan ikonik 930 yang mempunyai spoiler ‘whale tail’ yang juga dikenali sebagai ‘tea tray’ di kalangan peminat Porsche. Rekaan fender belakang turut diberi kelainan dengan reka bentuk ‘shark fin intake’ yang berfungsi menyalurkan angin ke ruang enjin.

Dari segi dalaman, Singer menyediakan pilihan tempat duduk kawalan elektrik dengan pemanas terbina bagi keselesaan perjalanan di musim sejuk. Fungsi seperti anti-lock braking system (ABS), traction control dan brek karbon seramik juga boleh dipilih jika diperlukan.

Kemasan kulit dengan kod warna Malibu Sand serta trim kayu dengan berwarna Black Forest di papan pemuka dan panel pintu menjadi identiti kemasan dalaman manakala di sebelah luar, Singer memilih kemasan cat dengan kod warna Wolf Blue.

Singer masih belum mengumumkan harga rasmi Turbo Study namun ia dijangka bermula pada tanda harga USD500,000 (RM2.1 Juta).

Turbo Study bakal membuat penampilan pertama di Goodwood Festival of Speed pada Jun dan seterusnya di Monterey Car Week pada Ogos tahun ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved