fbpx

Jadikan Proton anda lebih padu dengan rangkaian produk R3 baharu ini

proton r3 partnership 2022 05

BERITA baik untuk pemilik Proton dan peminat R3, kerana anda kini boleh memiliki rangkaian produk serta minyak enjin premium jenama itu.

Ya, Proton telah melancarkan beberapa produk rasmi R3 untuk anda dan kereta anda. Ia dipasarkan oleh Proton Global Services (PGS) iaitu sebuah anak syarikat Proton Edar.

Gambar oleh: Proton Motorsports

Jenama R3 (Race Rally Research) cukup sinonim dengan motorsport atau sukan perlumbaan sejak ia mula ditubuhkan pada 2003.

R3 telah memenangi perlumbaan ketahanan Sepang 1000km (5 kali) dan FIA Asia Pacific Rally Championship (8 kali) selain membawakan produk-produk prestasi untuk pengguna.

Rangkaian produk baharu ini adalah untuk menyambung semula legasi nama ini dan anda boleh membelinya melalui R3 Corner yang akan disediakan di Proton Centre of Excellence (COE) dan cawangan-cawangan pengedar terpilih seluruh negara.

Cawangan pertama yang dilantik dalam kerjasama ini adalah Setia Gemilang Auto Sdn Bhd, Shah Alam, Selangor.

Buat masa ini, anda boleh mendapatkan barangan R3 seperti baju kemeja-T dan polo serta topi dengan harga antara RM49 hingga RM60 sehelai.

Untuk kereta anda, terdapat dua pilihan minyak enjin premium R3 (sintetik penuh 5W-30 dan semi-sintetik 10W-30) masing-masing berharga RM208 dan RM158 berserta penapis bahan api R3.

Minyak-minyak pelincir ini dibangunkan dari minyak Etro+ oleh Petronas dan direka untuk melindungi enjin dari haba berlebihan serta mengawal suhu untuk perlindungan komponen dan menjaga prestasi.

Menurut Proton, selepas ini lebih banyak lagi cawangan-cawangan pengedar 3S dan 4S seluruh negara akan dilantik untuk pengedaran dan jualan rangkaian produk R3 baharu ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved