fbpx

Mantap! Karya anak kelahiran Ipoh pada badan McLaren GT sempena CNY

Lukisan porcelain hasil karya Karwai Chan menyerlahkan keunikan sebuah McLaren GT. - Foto oleh Engear
Lukisan porcelain hasil karya Karwai Chan menyerlahkan keunikan sebuah McLaren GT. - Foto oleh Engear

BAHANG sambutan Tahun Baharu Cina bakal disambut masyarakat Tionghua pada Februari kian dirasai.

Turut meraikan kemeriahan ini termasuk pembekal supercar terkemuka McLaren Kuala Lumpur yang tampil melakukan kolaborasi bersama artist tempatan, Karwai Chan.

Kerjasama menyaksikan hasil seni Karwai terpahat pada badan sebuah McLaren GT yang memaparkan lukisan ombak dan kawanan burung.

Jelasnya, apa yang menarik mengenai karya seni tersebut adalah teknik lukisan porcelain yang bukan sahaja sinonim dengan budaya masyarakat Cina malah, menyerlahkan ‘paras rupa’ McLaren GT berkenaan.

“Lukisan ombak dan burung ini menggunakan teknik porcelain yang amat sinonim dengan budaya Cina.

“Saya menggunakan teknik lukisan ini memandangkan ia sangat berharga dan sudah pasti sesuai dengan McLaren GT yang eksklusif,” katanya.

Karwai ditemui pada majlis perasmian McLaren Kuala Lumpur x Karwai Chan: Ride Every Wave di Glenmarie, hari ini.

Sebelum ini, McLaren Kuala Lumpur pernah melakukan kerjasama bersama Karwai termasuk dalam penghasilan lukisan dan poster membabitkan sukan Formula Satu (F1).

Terdahulu, Karwai memaklumkan telah menghabiskan masa lebih dua minggu atau 200 jam bagi menyiapkan lukisan pada badan McLaren GT terbabit.

Apa yang menarik, tiada caj tambahan dikenakan kepada pembeli berminat mendapatkan McLaren GT tersebut termasuk hasil seni Karwai pada badan kenderaan itu.

McLaren GT merupakan antara kenderaan supercar terbaik dunia yang memiliki teknologi serta kepantasan yang amat memukau.

Setakat ini, McLaren GT boleh berharga sekitar RM908,000 tidak termauk insuran dan cukai jalan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved