fbpx

Ngeri! Foto kenderaan penduduk musnah kena peluru tular

Sebuah kereta milik penduduk tempatan mengalami kerosakan teruk yang dipercayai dilakukan individu tidak bertanggungjawab
Sebuah kereta milik penduduk tempatan mengalami kerosakan teruk yang dipercayai dilakukan individu tidak bertanggungjawab.
[video src="https://twitter.com/tslmyanmar/status/1374236053083541509?s=19"]

BAYANGKAN jika anda bangun pagi dan menyedari kenderaan yang diparkir luar kediaman musnah akibat dirosakkan pihak tidak bertanggungjawab.

Pastinya ia menjadi satu mimpi ngeri bukan?

Bagaimanapun, insiden itu memang benar terjadi dalam satu kejadian di Yangon, Myanmar baru-baru ini.

Menerusi ciapan dimuatnaik seorang pengguna media sosial, insiden didakwa didalangi kumpulan dipercayai anggota tentera yang berpihak kepada kerajaan.

Walaupun tidak dapat disahkan dakwaan itu namun, insiden tersebut menimbulkan kemarahan penduduk yang kecewa dengan perbuatan pihak tidak bertanggungjawab.

Antara kemusnahan yang berlaku termasuk cermin kenderaan dipecahkan, tayar dipancitkan, pintu dikemekkan dan pelbagai lagi kerosakkan.

Apa yang paling menggerunkan, penduduk juga menemui serpihan kelonsong peluru hidup dipercayai digunakan untuk menembak kenderaan yang diparkir di tepi jalan raya.

Myanmar berdepan situasi tidak menentu sejak Februari lalu apabila kebanyakan pemimpin politik ditahan pihak tentera.

Sejak berlaku insiden terbabit, pelbagai kerosakan terjadi sehingga mengakibatkan kerugian kepada harta benda penduduk.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved