fbpx

PROTON X70 1.5 TGDi ternyata SUV paling ngam untuk orang berkerjaya

proton x70 advertorial thumb

SEKIRANYA anda seorang yang berkerjaya dan berkeluarga, sudah  pasti anda mahukan kenderaan yang mampu membantu melancarkan urusan seharian anda.

Bagi menjalani rutin kehidupan harian seperti berulang-alik ke tempat kerja, menghantar anak ke sekolah, membeli barang keperluan, hinggalah membawa keluarga beriadah di hujung minggu; anda memerlukan sebuah kenderaan yang mempunyai prestasi terbaik, ruang yang luas, dan keselesaan di tahap yang terbaik.

PROTON X70 merupakan salah satu model yang menepati ciri-ciri ini. Walaupun sudah beberapa tahun berada dalam pasaran, ia sentiasa dikemas kini dengan ciri terkini agar kekal kompetitif dan berdaya saing.

Reka bentuk bergaya dan premium

PROTON X70 membawakan rupa yang bergaya dan premium, suatu cerminan sempurna untuk imej anda sebagai seorang yang berkerjaya.

Bergantung kepada varian, ia dilengkapi lampu LED sepenuhnya dengan ciri Welcome Lights, rim aloi 19-inci yang sporty, pilihan warna badan yang menarik, dan bumbung panoramik yang melengkapkan gaya premiumnya.

PROTON X70 juga hadir dengan tempat duduk balutan kulit Nappa dengan ciri pemanas, sistem penapis udara, dan penapis kabin N95 yang bukan sahaja memastikan anda selesa sepanjang perjalanan, malah kekal segar sebaik tiba di destinasi.

Teknologi terkini dalam kereta

Gaya hidup berkerjaya dan berkeluarga cenderung membuatkan anda menghabiskan banyak masa di dalam kereta. Tetapi jangan risau, PROTON X70 padat dengan teknologi yang akan ‘menemani’ anda sepanjang perjalanan.

Ciri seperti sistem navigasi tersedia dan sistem penstriman muzik mampu membuatkan anda kekal terhibur dan fokus dalam pemanduan. Ia disambung pula dengan sembilan pembesar suara bersama amplifier dan subwoofer.

Terdapat juga fungsi arahan suara dimana hanya dengan sapaan, “Hi PROTON”, anda mampu melaras pelbagai fungsi dalam kereta seperti tingkap dan sistem pendingin hawa dengan mudah.

Seperti biasa, PROTON X70 juga dilengkapi dengan sambungan telefon pintar lengkap dengan Bluetooth dan WiFi 4G.

Prestasi TGDi baharu

Sebagai tambahan dari enjin 1.8-liter sedia ada, PROTON X70 kini didatangkan dengan pilihan enjin 1.5-liter TGDi baharu. Enjin turbo 3-silinder suntikan terus bahan api ini mampu menjana 174hp dan 255Nm tork.

Digandingkan pula dengan kotak gear automatik dwi-klac 7-kelajuan, ia memberikan pecutan yang mantap dan bertenaga, serta membantu menyalurkan output enjin ke jalan raya dengan berkesan.

Selain dari kapasiti enjin yang lebih rendah, unit 1.5 TGDi baharu ini juga adalah 43kg lebih ringan berbanding model 1.8 liter, justeru menawarkan penjimatan bahan api sehingga tujuh peratus.

Untuk situasi dan keperluan berbeza dalam pemanduan harian anda, terdapat tiga mod yang boleh dipilih untuk disesuaikan iaitu Normal, Eco dan Sport. Ini juga memberikan perbezaan karakter terhadap PROTON X70.

Keselamatan untuk seisi keluarga

Sebagai sebuah kenderaan keluarga, keselamatan pastinya menjadi aspek penting, bukan? Usah risau kerana PROTON X70 dilengkapi dengan pelbagai ciri keselamatan terkini.

Enam beg udara, Adaptive Cruise Control (ACC), Lane Departure Warning (LDW), Blind Spot Information System (BLIS), Autonomous Emergency Braking (AEB) dengan Forward Collision Warning (FCW), anda namakan, semuanya ada dan relevan dengan cabaran dan laluan harian anda.

Kemudahan servis selepas-jualan

Servis selepas jualan bagi kenderaan keluarga adalah penting bukan hanya kerana faktor masa kerana anda mungkin sibuk dengan urusan harian, tetapi ia mustahak bagi memastikan kereta keluarga anda sentiasa berada dalam keadaan tip-top.

PROTON kini memastikan pusat-pusat servisnya untuk memegang stok  tiga bulan untuk 22 alat ganti permintaan tinggi. Dari sudut seorang pengguna, ini bermakna anda tidak perlu lagi menunggu lama untuk mendapatkan alat ganti bagi PROTON X70 baharu ini.  Rangkaian pengedaran PROTON juga banyak berubah sehingga mereka mempunyai jumlah fasiliti 3S/4S yang tertinggi.

Dapatkan segala yang anda perlukan melalui kemudahan aplikasi mudah alih dan laman web Proton seperti kemudahan bagi membuat temu janji servis kenderaan anda, tempah pandu uji, atau meminta bantuan tepi jalan semudah di hujung jari sahaja.

Nilai untuk wang – dari RM98,800

Paling penting, PROTON X70 menawarkan nilai yang baik untuk wang anda. Bermula dengan harga RM98,800 hingga RM128,800, cukup berbaloi bagi sebuah SUV segmen-C yang lengkap dengan pelbagai ciri praktikal dan premium.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved