fbpx

Pemilik pertama Honda Civic e:HEV RS di Malaysia

Honda Civic eHEV RS pemilik pertama 02

HONDA Malaysia baru-baru ini mengadakan majlis penyerahan Civic e:HEV RS kepada pemilik pertamanya bertempat di MH Prestige Auto Sdn. Bhd.

Sebagai pemilik pertama Civic e:HEV RS di Malaysia, Chin Kok Fung turut menerima token penghargaan berbentuk aksesori dan barangan rasmi Honda bernilai RM4,000 daripada Honda Malaysia.

“Kami teruja kerana telah melancarkan varian baharu ini. Ini adalah kali pertama Civic diperkenalkan dengan rangkaian kuasa 2.0L e:HEV,” kata pengarah urusan dan ketua pegawai eksekutif Honda Malaysia, Hironobu Yoshimura.

Tambah beliau lagi, setakat ini Honda telah menyerahkan lebih 180 unit Civic e:HEV RS kepada rakyat Malaysia.

Honda Malaysia juga sedang melakukan yang terbaik untuk menyampaikan model baharu tepat pada masanya sambil memastikan kualiti tertinggi dalam produk dan perkhidmatan.

Chin Kok Fung pula berkata, “Saya memang peminat kereta prestasi. Apabila Honda memperkenalkan trenkuasa 2.0L e:HEV, saya berasa kagum dengan teknologi dan prestasi yang ditawarkannya.”

Dilancarkan pada November lalu pada harga RM166,500, model itu tampil agresif dengan penggayaan RS, kemasan krom pada lampu depan dan jeriji, kemasan krom separa hitam pada pemegang pintu, rim aloi 18 inci, logo H biru dan lencana e:HEV.

Di dalam, terdapat panel instrumen digital 10.2-inci, paparan infotainmen 9.0-inci, sambungan Apple CarPlay dan Android Auto tanpa-wayar dan Remote Engine Start. Turut disertakan adalah ciri keselamatan Honda Sensing.

Civic e:HEV RS dikuasakan oleh enjin 2.0-liter yang menggabungkan dua motor elektrik berserta e-CVT dan Intelligent Power Unit (IPU). Gandingan ini menghasilkan kuasa keseluruhan sebanyak 184 PS dan 315 Nm.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved