fbpx

Pusat 4S Porsche Johor Bahru dibuka secara rasmi

Porsche Johor Bahru 01

PORSCHE Malaysia, yang diwakili oleh Sime Darby Auto Performance, merasmikan pembukaan rasmi pusat Porsche Johor Bahru pada 1 Disember 2022.

Terletak di Danga Bay, fasiliti baharu yang dibina dengan pelaburan melebihi RM28 juta itu menampilkan ciri-ciri terkini yang membezakannya daripada pusat jualan Porsche yang lain di Malaysia.

Kemudahan tiga tingkat berkeluasan 5,412 meter persegi tersebut memperkenalkan konsep seni bina korporat “Destination Porsche” yang menitikberatkan pengalaman jenama yang hebat, mewujudkan ruang berkumpul bagi peminat-peminat Porsche dan menarik minat pelanggan baharu.

Muka bangunan Pusat Porsche Johor Bahru baharu menampilkan ciri-ciri kemewahan dan mesra pengunjung. Ia direka supaya inspirasi ruang dalaman baharu ini boleh dihargai dari luar bangunan.

Di ruang dalaman, konsep seni bina “Destination Porsche” terkini menawarkan penampilan ruangan modular yang boleh disepadukan dan diubahsuai dengan mudah.

Modul-modul di dalam pusat Porsche Johor Bahru merangkumi Highlight Display, E-Performance, Porsche Classic, Fitting Lounge, Delivery Bay and Certified Pre-Owned Car. Ruang istirahat baharu menyediakan tempat perhimpunan sosial dan persekitaran yang selesa untuk pelanggan dan komuniti Porsche.

Menariknya, pengunjung juga boleh mengasah kemahiran memandu mereka dengan simulator perlumbaan e-sukan yang disediakan di Porsche Johor Bahru.

Bukan itu sahaja, pemilik Taycan yang mengunjungi pusat Porsche Johor Bahru baharu juga boleh menggunakan kemudahan pengecas DC berprestasi tinggi 175 kW dan pengecas AC 22 kW.

Porsche Johor Bahru merupakan pusat Porsche 4S yang pertama di Malaysia, yang mana bahagian jualan, servis, dan alat ganti disepadukan dengan badan dan cat (B&P) yang diperakui Porsche. Pusat B&P itu hanya menggunakan cat berasaskan air yang dirumus oleh Porsche AG dan dilengkapi dengan sistem pengudaraan dan penapisan.

Ruang bengkel pula menampilkan sembilan ruang servis yang dilengkapi dengan teknologi dan peralatan terkini, juruteknik bertauliah dan mahir, serta alat ganti Porsche tulen untuk perkhidmatan penyelenggaraan dan pembaikan.

“Perkhidmatan selepas jualan merupakan salah satu keutamaan kami dalam memenuhi permintaan para pemilik Porsche yang semakin meningkat di Malaysia,” kata Christopher Hunter, Ketua Pegawai Eksekutif Sime Darby Auto Performance.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved