fbpx

Volvo XC40 Recharge Pure Electric versi 2023 dilancarkan – RM279k

XC40 Recharge Twin, Sage Green

VOLVO XC40 Recharge Pure Electric merupakan model EV pertama yang diperkenalkan oleh Volvo Car Malaysia pada Mac 2022. Sambutan yang diterima amat menggalakkan dengan lebih 400 pesanan dicatatkan dalam tempoh dua bulan ia dilancarkan.

Semua unit yang dijual telah diserahkan kepada pembeli pada bulan Jun lalu. Apa yang menarik, ia juga merupakan model kereta Volvo pertama yang disediakan melalui tempahan atas talian.

Kini, Volvo Car Malaysia telah memperkenalkan XC40 Recharge Pure Electric model tahun 2023 (MY23) yang tampil dengan beberapa ciri baharu. Model yang dipasang secara tempatan ini dijual pada harga RM278,888 selepas pengecualian cukai jualan.

Untuk MY23, XC40 Recharge Pure Electric menampilkan reka bentuk bahagian depan dan rim yang dikemas kini. Ia juga boleh didapati dalam warna baharu Fjord Blue di samping pilihan warna yang sedia ada iaitu Black Stone, Crystal White, Sage Green, Silver Dawn dan Thunder Grey.

Di dalam, terdapat upholsteri tekstil Charcoal Connect Suede, tuil gear baharu berwarna Charcoal serta Remote Air Purifier PM2.5 pra-pembersihan. Turut dikemas kini adalah ciri Foot Movement Detection Module (FMDM).

Dari segi trenkuasa, pek bateri lithium-ion 78 kWh dikekalkan namun jarak pemanduannya kini meningkat dari 418 km kepada 438 km. Dengan dua buah motor elektrik, crossover ini mampu memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam 4.9 saat sebelum mencecah kelajuan maksimum 180 km/j.

“Sambutan yang dicapai oleh XC40 Recharge Pure Electric telah menunjukkan bahawa Volvo sedang menuju ke arah yang positif, seiring dengan cita-cita elektrifikasi kami,” kata Charles Frump, Pengarah Urusan Volvo Car Malaysia.

“Sejak memperkenalkan agenda elektrik kami, kami sentiasa mencari jalan untuk meningkatkan pengalaman pemanduan pelanggan. Dengan kemas kini yang terbaru bagi XC40 Recharge Pure Electric model tahun 2023, kami percaya para pelanggan Volvo akan menikmati peningkatan pengalaman pemanduan yang baru dan seterusnya memberi mereka kebebasan untuk bergerak secara selamat, mampan dan peribadi,” tambah beliau.

Pelanggan yang berminat boleh menempah sesi pandu uji melalui www.volvocars.com/my/test-drive-booking atau hubungi mana-mana pengedar sah Volvo.

Lihatkan Ulasan (1)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved