fbpx

Yamaha TMAX Tech Max – RM75k, dipasang secara tempatan

Yamaha TMAX Tech Max 02

HONG Leong Yamaha Motor (HLYM) telah melancarkan skuter premium terbarunya iaitu Yamaha TMAX Tech Max. Model pemasangan tempatan ini dijual pada harga RM74,998 tidak termasuk insurans dan pendaftaran.

Menurut HLYM, 35 unit batch pertama TMAX Tech Max telah pun habis dijual dan diserahkan kepada pemilik masing-masing pada satu majlis yang diadakan pada Khamis. Apa yang menarik, 40 unit batch kedua yang dijangka memasuki fasa pemasangan pada November ini juga telah habis ditempah.

TMAX Tech Max dikuasakan oleh enjin 562 cc, silinder berkembar DOHC bertaraf Euro 5 yang menghasilkan 46.9 hp pada 7,500 rpm dan 55.7 Nm tork pada 5,250 rpm. Ia dipadankan dengan transmisi jenis V-belt automatik.

Selain itu, ia juga didatangkan dengan Yamaha Chip Controlled Throttle (Y-CCT) berserta Accelerator Position Sensor Grip (APSG) untuk prestasi pendikit yang lebih lancar.

Bukan itu sahaja, sistem suspensi juga telah ditala semula untuk rim SpinForged Wheels (SFW) untuk tahap kestabilan yang lebih tinggi terutamanya ketika di selekoh. Rim 15 inci itu dibalut dengan tayar Bridgestone berukuran 120/70 di depan dan 120/60 di belakang.

Satu lagi ciri menarik adalah skrin TFT berukuran tujuh inci yang menawarkan tiga mod paparan. Ia juga boleh disambungkan dengan telefon pintar menerusi aplikasi MyRide-Link, membolehkan penunggang memainkan muzik dan menggunakan navigasi.

Ciri-ciri lain termasuklah lampu LED depan dan belakang, penghadang angin dan tempat duduk boleh laras, penutup tangki minyak pintar dan panel suis baharu yang boleh digunakan untuk menghidupkan dan mematikan enjin, mengunci bar hendal dan membuka pelana.

TMAX Tech Max boleh didapati dalam dua warna iaitu Dark Petrol dan Power Grey. 100 pembeli terawal akan mendapat set hadiah eksklusif sebagai tanda penghargaan dan setiap pembelian didatangkan dengan kunci brek cakera.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved