fbpx

Cabaran ‘hidup’ bersama Mitsubishi Xpander selama 12 jam, tidur malam pun dalam kereta!

mitsubishi xpander cabaran 12 jam 20

DUA orang hos, 12 jam masa diberi, dan sebuah kereta iaitu Mitsubishi Xpander. Apa yang sedang berlaku? Jadi, dua orang hos Engear – Kebab dan Hydar – ditugaskan untuk menyahut cabaran meluangkan masa bersama Mitsubishi Xpander, termasuk tidur di dalam kereta.

Masalahnya, Kebab pada mulanya tidak mengetahui apa yang perlu dilakukan, dia hanya bersetuju mengikut Hydar menerima tawaran Engear untuk cabaran ini. Kiranya main ‘gamble’ sahaja lah.

Hari pertama, mereka memandu Xpander dari Kuala Lumpur menuju ke lokasi cabaran di sekitar Lenggeng, Negeri Sembilan. Mereka pada mulanya agak risau kerana hari sudah hampir gelap, dan terpaksa meredah laluan sukar seperti ladang kelapa sawit dan permukaan tidak rata.

Tetapi, mujur juga Mitsubishi Xpander dengan lampu LED yang cerah dan kelegaan tanah 205mm mampu meredah jalan-jalan itu dengan bersahaja tanpa sebarang masalah, hinggalah Kebab dan Hydar sampai ke lokasi.

Mereka dapat melihat bilik-bilik yang cantik dan selesa di situ, tetapi sebenarnya mereka perlu tidur di dalam Mitsubishi Xpander. Bilik-bilik tadi hanyalah untuk krew.

Tambahan lagi, mereka perlu melakukan beberapa cabaran terlebih dahulu, antaranya memilih barangan dan kelengkapan untuk makan malam dan tidur. Ini kerana barangan seperti bantal, tilam, dan kipas adalah terhad.

Jadi, bagaimana mereka mengharungi 12 jam bersama Mitsubishi Xpander, adakah Kebab dan Hydar bertahan sehingga ke penghujung cabaran? Adakah Mitsubishi Xpander cukup selesa untuk dijadikan ‘bilik tidur’?

Jemput tonton video di bawah, dan anda boleh lihat juga apa habuan yang mereka dapat sekiranya berjaya mengharungi cabaran ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved