fbpx

Harga jualan Yamaha XMAX 250 naik RM300 – kini RM22,298

Yamaha XMAX 250 01

PADA Mac lalu, Hong Leong Yamaha Motor (HLYM) memperkenalkan Yamaha XMAX 250 yang dikemas kini dengan enjin dan beberapa ciri baharu. Kini, syarikat itu mengumumkan pula pilihan warna baharu untuk skuter maxi tersebut.

Untuk model tahun 2022, XMAX 250 boleh didapati dalam dua warna menarik iaitu merah dan hijau matte. Ia menggantikan pilihan warna sebelum ini iaitu Icon Grey dan Power Grey.

Boleh didapati menerusi rangkaian pengedar bertauliah Yamaha di seluruh negara bermula bulan ini, XMAX 250 dijual pada harga RM22,298 tidak termasuk pendaftaran dan insurans. Ini menunjukkan kenaikan sebanyak RM300 berbanding sebelum ini.

Bagaimanapun, dari segi mekanikal dan kelengkapan, tiada sebarang perubahan. XMAX 250 masih dikuasakan oleh enjin 250 cc silinder tunggal SOHC yang menjana 22.5 hp (16.8 kW) pada 7,000 rpm dan 24.3 Nm pada 5,000 rpm.

Enjin yang melepasi piawaian emisi Euro 4 itu dipadankan dengan transmisi jenis tali sawat-V automatik. Kapasiti tangki bahan api adalah 13 liter.

Selain itu, ia juga hadir dengan lampu LED pada bahagian depan dan belakang, perumah lampu yang lebih gelap dengan efek ‘smoked’, bar hendal dan penghadang angin boleh laras, panel instrumen LCD, soket 12V dan kunci pintar dengan rekaan baharu.

Di bawah tempat duduk, terdapat ruang penyimpanan yang boleh memuatkan sehingga dua buah topi keledar.

Untuk sistem keselamatan pula, model ini dilengkapi dengan ABS bahagian depan dan belakang, serta sistem Traction Control.

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved