fbpx

Husqvarna Norden 901 – jentera adventure touring premium bawah RM100k

94752_Norden 901 2022

Di samping tiga model baharu KTM, Eurotech Wheel Distribution Sdn Bhd turut membawa masuk jentera adventure touring keluaran Husqvarna iaitu Norden 901. Model ini dijual pada harga RM98,800, kira-kira RM2,000 lebih mahal berbanding KTM 890 Adventure.

Menguasakan Norden 901 adalah enjin 889 cc DOHC dua silinder sebaris yang menghasilkan 105 hp dan 100 Nm. Fungsi Easy Shift membolehkan penunggang menaikkan dan menurunkan gear tanpa perlu menggunakan klac, manakala Power Assist Slipper Clutch (PASC) memastikan tayar belakang tidak tergelincir.

Enjin berkenaan ditempatkan di dalam kerangkan trellis yang ringan yang digandingkan dengan sistem suspensi WP Apex boleh laras. Rim bersaiz 21 inci di depan dan 18 inci di belakang memberikan jentera ini tunggangan yang lebih meyakinkan terutamanya ketika menempuh permukaan muka bumi yang mencabar.

Selain itu, jarak lega tanah adalah 252 mm, manakala tempat duduk berada pada ketinggian 854 mm dari tanah. Motosikal ini mempunyai tangka bahan api berkapasiti 19 liter dan berat keseluruhan 204 kg.

Bagi membantu penunggang berdepan dengan situasi ekstrem, Norden 901 dilengkapi dengan mod tunggangan Street, Rain, Offroad dan Explorer, Cornering Motorcycle Traction Control (MTC) dan juga Cornering ABS dengan mod Street dan Offroad.

Ciri Cruise Control disertakan sebagai kelengkapan standard, manakala sistem pemantau tekanan tayar (TPMS), pemanas grip dan tempat duduk serta sistem navigasi ditawarkan sebagai opsyen.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved