fbpx

PHS Automotive Malaysia kini pengedar rasmi kenderaan Audi

Audi RS 4 Avant mit competition plus-Paket

PHS Automotive Malaysia (PHSAM) hari ini mengumumkan kehadirannya ke negara ini sebagai pengedar rasmi kenderaan Audi.

Ianya dimiliki sepenuhnya oleh Porsche Holding Salzburg (PHS) Eropah, dan akan terlibat dalam operasi jualan, pemasaran, serta selepas-jualan untuk Audi di Malaysia.

Dua pengarah urusan PHSAM adalah Erik Winter dan Kurt Leitner, yang juga memegang jawatan sama di Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM).

Kedua-duanya terlibat dalam kejayaan dan hala tuju jenama Volkswagen di Malaysia, termasuklah pengembangan model-model CKD.

Erik berkata, “Landskap automotif premium sangat kompetitif, dan kami ada banyak perlu dilakukan dan cabaran yang perlu dihadapi, tetapi kami komited untuk perkembangan jenama Audi.

“Audi ialah salah satu jenama premium utama di dunia dan mempunyai mengikut tegar berlapis generasi, jadi terdapat potensi di pasaran Malaysia.

Tambah Erik, “Fokus kami akan melibatkan pengukuhan rangkaian SUV, S Line dan Quattro, di samping elektrifikasi yang memainkan peranan penting dalam masa depan syarikat.”

“Dengan kekuatan pengalaman pasukan kami berserta kepakaran global PHS, kami yakin dengan pertumbuhan mapan jenama Audi (di Malaysia),” tambahnya.

Barisan produk Audi pada masa ini termasuklah sedan, sportback, dan SUV seperti A5, A7, Q3, Q5, dan Q8, selain model-model prestasi RS.

Proses pengurusan telah selesai, kini PHSAM dalam fasa mengembangkan khidmat selepas jualan dan mengukuhkan rangkaian pengedar sedia ada.

Kenderaan-kenderaan Audi yang dibeli bermula 1 Julai 2022 akan disertakan dengan penyelenggaraan percuma 3 tahun, jaminan 5 tahun tanpa had perbatuan, dan bantuan tepi jalan 5 tahun.

Pengedar-pengedar yang boleh anda lawati adalah Audi Centres di Juru dan Glenmarie, serta pusat servis sah di Ipoh. Audi Centre Setia Alam pula akan kembali beroperasi pada 1 Ogos 2022.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved