fbpx

BMW X5 xDrive45e M Sport terima penambahan harga dan spesifikasi

bmw x5 xdrive45e m sport 01

BMW Malaysia telah mengumumkan harga baharu untuk X5 xDrive45e M Sport, iaitu RM457,498. Harga ini adalah sekitar RM6,000 lebih tinggi berbanding sebelumnya, tetapi SUV plug-in hybrid (PHEV) ini juga menerima peningkatan dari segi spesifikasinya.

Perlu diketahui juga bahawa harga ini termasuk dengan cukai jualan dan perkhidmatan (SST) yang akan ditambah semula menjelang Julai depan, serta jaminan lima tahun tanpa had perbatuan.

Baik, untuk peningkatan pada X5 xDrive45e, ia kini mendapat lampu depan LED Laserlight. Terdapat juga penambahan fungsi bad weather (cuaca buruk) menggantikan lampu kabus yang kini tidak ditawarkan pada SUV ini.

Rimnya kini lebih besar, iaitu 21-inci dengan rekaan Y-spoke Style 741M berwarna Orbit Grey.

Untuk keselamatan, X5 xDrive45e M Sport mendapat beg udara belakang sisi, menjadikan lapan beg udara kesemuanya. Terdapat juga Active Protection yang akan menutup tingkap dan bumbung suria serta mengetatkan tali pinggang keselamatan sekiranya ia mengesan akan berlaku perlanggaran.

Ciri lain dikekalkan, seperti instrumen Live Cockpit Professional dengan skrin 12.3-inci, Driving Assistant, Parking Assistant Plus, Rear Seat Entertainment, serta balutan kulit Vernasca.

Teknologi lain pula termasuklah BMW Display Key, kamera 360-darjah, sistem audio Harman Kardon dengan 16 pembesar suara, dan pintu but berkuasa.

Aspek mekanikal juga tidak berubah, bermakna X5 xDrive45e masih dikuasakan oleh enjin 3.0-liter turbo 6-silinder sebaris B58 yang menjana 286hp dan 450Nm tork. Enjin ini dibantu dengan motor elektrik berkuasa 113hp dan 265Nm, menjadikan jumlah output SUV ini 394hp dan 600Nm.

Kotak gear ialah automatik 8-kelajuan dari ZF. Ini membolehkan BMW X5 ini mencapai 100km/j dalam 5.6 saat, dan kelajuan maksima pada 235km/j. Memandangkan ia sebuah PHEV, SUV ini mampu mencapai kecekapan bahan api serendah 2.5liter per 100km (40km per liter).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved