fbpx

Proton Saga MC2 bakal dapat warna Ocean Blue? Ciri lain keyless entry, ESC

proton saga mc2 teaser 17

KITA kini sudah dapat idea lebih jelas berkenaan bagaimana rupa Proton Saga 2022 yang bakal dilancarkan tidak lama lagi.

Spesifikasi jangkaan juga telah tersebar di portal-portal dan media sosial, dimana sedan segmen-A rakyat marhaen itu akan mendapat ciri-ciri lebih premium seperti keyless entry, butang push start, dan unit infotainmen 7-inci jenis floating dengan Atlas OS.

Saga dengan nama kod MC2 ini juga bakal mendapat beberapa pembaharuan merangkumi logo Proton terkini, rekaan panel meter baharu, rim baharu, dan warna-warna baharu.

Menurut video di saluran Youtube Imagino, warna-warna baharu yang bakal ditawarkan pada Saga 2022 adalah Passion Red dan Ocean Blue.

Warna merah pada Saga 2019 ialah Ruby Red, tidak dapat dipastikan sama ada ia sama dengan Passion Red atau tidak, kita harus tunggu hari pelancaran nanti. Tetapi warna Ocean Blue sememangnya baharu untuk Saga, sebelum ini ditawarkan pada Iriz dan X50.

Warna-warna lain adalah sama seperti sebelum ini iaitu Snow White, Jet Grey, dan Armour Grey. Walaubagaimanapun, warna Rosewood Maroon nampaknya akan dihentikan penawarannya.

Terdapat juga varian Premium S baharu, dan untuk harga, Saga sedia ada dijual pada harga antara RM32,800 hingga RM39,800. Mungkinkah Saga MC2 ini nanti dapat kekal pada paras bawah RM40,000?

Apa pun, warna-warna ini hanyalah rendering dari pemilik akaun video jadi sama-sama kita nantikan berita lanjut dan hari pelancarannya nanti yang dijangka pada Mei depan.

Sementara itu, anda juga boleh lihat spesifikasi jangkaan Saga MC2 di bawah:

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved