fbpx

Mazda MX-5 RF kini dengan KPC, harga RM266k

mazda mx-5 rf

MAZDA MX-5 RF telah dikemaskini untuk 2022 dengan Kinematic Posture Control (KPC) yang menambahbaik pengendaliannya.

Dilengkapi secara standard pada model dengan transmisi manual dan automatik, KPC merupakan ciri unik yang hanya didapati pada jentera sports dua-tempat duduk ini.

Semasa membrek sambil membelok, KPC akan memberikan brek tambahan kepada tayar sebelah dalam untuk mengurangkan olengan badan. Ini akan ‘menekan’ bahagian belakang sebelah dalam ke bawah agar kekal ‘terduduk’ dengan baik dalam situasi pemanduan dengan tarikan-G yang tinggi.

Selain dari ini, spesifikasi Mazda MX-5 RF dikekalkan, iaitu penggunaan enjin 2.0-liter SkyActiv-G yang menjana 181hp dan 205Nm tork. Pilihan transmisi seperti disebut tadi adalah manual dan automatik, kedua-duanya dengan 6-kelajuan.

MX-5 RF juga didatangkan dengan Apple CarPlay tanpa-wayar serta pakej keselamatan i-Activsense yang merangkumi ciri seperti Adaptive LED Headlights (ALH), Blind Spot Monitoring (BSM), Rear Cross-Traffic Alert (RCTA), Smart City Brake Support (SCBS), Driver Attention Alert (DAA) dan Lane Departure Warning System (LDWS).

Roadster dua pintu ini dijual pada harga RM265,964 dan merupakan model import sepenuhnya dari Jepun (CBU).

Enam pilihan warna boleh dpilih, iaitu Soul Red Crystal, Machine Gray, Snowflake White Pearl, Polymetal Gray, Deep Crystal Blue dan Jet Black.

MX-5 juga mendapat jaminan dan pakej penyelenggaraan percuma untuk 5-tahun atau 100,000km (yang mana dahulu).

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved