fbpx

MAN TGX serba baharu buat kemunculan Malaysia di MCVE2022

man tgx mcve 2022 03

MAN Truck and Bus (M) Sdn Bhd (MAN Malaysia) percaya bahawa terdapat permintaan tinggi untuk model flagship mereka iaitu barisan model terkini dengan enjin Euro 5.

Trak MAN TGX serba baharu telah membuat penampilan rasmi pertamanya di negara ini di acara Malaysia Commercial Vehicle Expo (MCVE) 2022.

Trak dengan konfigurasi bumbung tinggi itu menawarkan kabin paling luas dalam barisan MAN terbaharu, dan akan ditawarkan bersama model-model sedia ada di Malaysia.

Dengan kabin berukuran 2,440mm lebar, 2,280mm panjang dan 2,150mm tinggi, MAN TGX baharu ini direka khas untuk perjalanan jauh dan merentasi sempadan yang biasanya mengambil masa beberapa hari.

Kabin luas ini menawarkan lebih dari 520 liter keseluruhan ruang simpanan, dan ruang setinggi 2,100mm di dalam, membolehkan pemandu dan pembantunya bergerak dengan mudah di dalam trak.

MAN TGX baharu ini dikuasakan oleh enjin diesel D2676 LF08 yang menjana sehingga 540hp dan 2,500Nm tork. Penarafan Euro 5 bermakna enjin ini lebih bersih dan cekap.

Kuasa dihantar ke gandar belakang melalui kotak gear 12-kelajuan MAN TipMatic yang direka untuk operasi mudah, memberi keselesaan dan juga penjimatan bahan api.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved