fbpx

Hias ruang tamu rumah anda dengan Lego Technic McLaren Formula 1 ini, RM799.90 sahaja

lego technic mclaren f1 2022 01

LEGO Technic melancarkan kit terbaharu yang pastinya mengujakan para peminat Formula 1 (F1) iaitu McLaren Formula 1 Race Car.

Seperti juga kit-kit Lego Technic sebelum ini, model baharu ini padat dengan elemen rekaan dan fungsi-fungsi mirip kereta sebenar.

Model Lego Technic ini telah direka bersama dengan pakar kejuruteraan dari pasukan Lego Group dan McLaren Racing. Ia mendapat warna livery dari jentera F1 McLaren musim 2021 tetapi menampilkan beberapa elemen yang akan didapati pada kereta musim 2022.

Antara aspek mekanikal yang menarik pada model Lego Technic ini adalah enjin V6 dengan silinder-silinder bergerak, stereng yang boleh dikawal dari kokpit, sistem suspensi, dan pengunci differential.

Lego Technic McLaren Formula 1 Race Car ini merupakan model pertama seumpamanya dari Lego dan ia memberikan gambaran kepada peminat mengenai teknologi dan kejuruteraan yang penting di litar.

Model ini terdiri dari 1,432 keping Lego dan pastinya memberikan kepuasan selepas siap membinanya.

Apabila siap, ia akan berukuran 65cm panjang, 13cm tinggi dan 27cm lebar, lengkap dengan pelekat penaja untuk menjadikannya satu model yang boleh dipamerkan dengan bangganya di meja atau alamari anda.

“Kami tidak pernah berhenti untuk mengujakan dan memberi inspirasi kepada peminat-peminat kami dengan meneroka had kemungkinan menerusi teknologi dan rekaan yang kami hasilkan,” kata Niels Henrik Horsted, ketua produk Lego Technic.

Lego Technic McLaren Formula 1 Race Car boleh mula didapati pada 1 Mac 2022 ini menerusi semua cawangan Lego Certified Stores, Lego Official Store di Lazada dan Shopee, Legoland, serta di semua kedai-kedai utama seluruh Malaysia. Harganya? RM799.90 sahaja.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved