fbpx

Subaru XV facelift 2022 kini dengan EyeSight, harga dari RM140k

subaru xv facelift 2022 25

MULA membuat kemunculan pertama rantau ini di Thailand, Subaru XV facelift kini tiba di Malaysia. Antara naiktaraf ketara kali ini adalah pakej sistem keselamatan termaju EyeSight yang diberikan buat pertama kali untuk crossover ini.

Dengan itu, maka lengkaplah empat cabang Subaru pada XV ini iaitu enjin Boxer, Symmetrical All-Wheel Drive, Subaru Global Platform, dan EyeSight.

Subaru XV facelift dijual pada harga seperti berikut:

Subaru XV 2.0i-P EyeSight: RM139,788
Subaru XV 2.0i-P EyeSight GT Edition: RM146,788

Jadi, pakej EyeSight memberikan fungsi seperti Pre-Collision Braking, Pre-Collision Throttle Management, Adaptive Cruise Control, Lead Vehicle Start Alert, Lane Departure Warning dan Lane Sway Warning.

Perubahan lain pada XV facelift ini adalah dari segi rupa, dimana crossover ini mendapat gril, bampar dan rim 17-inci rekaan baharu.

Di dalam juga ada sedikit perubahan iaitu tempat duduk pemandu dengan pelarasan berkuasa 8-arah dan memori, serta penggera tali pinggang keledar.

Ciri lain dikekalkan seperti lampu depan LED, keyless entry, tempat duduk balutan kulit dengan jahitan oren, sistem infotainmen Panasonic dengan skrin 8-inci, Apple CarPlay dan Android Auto, serta tujuh beg udara.

Dari segi mekanikal juga tiada perubahan. Jadi Subaru XV masih menggunakan enjin 2.0-liter FB20 naturally-aspirated 4-silinder dengan bentangan Boxer. Enjin ini menjana 156hp dan 196Nm, dan kuasa dihantar ke semua roda melalui kotak gear CVT Lineartronic dan sistem Symmetrical All-Wheel Drive.

Enam warna ditawarkan untuk Subaru XV facelift ini: Crystal Black Silica, Magnetite Grey Metallic, Ice Silver Metallic, Dark Blue Pearl, Pure White dan Cool Grey Khaki.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved