fbpx

Porsche Training Academy tawar program untuk lahirkan juruteknik kereta sports

porsche training academy 04

PORSCHE kian meningkatkan komitmen mereka di negara ini. Selepas pengenalan kilang CKD di Kulim, kini Sime Darby Auto Performance (SDAP) memperkenalkan pula Porsche Training Academy-Apprentice Program (PTAAP).

Pusat latihan ini ditubuhkan dengan kerjasama TOC Automotive College (TOC) dengan harapan melahirkan bakat dan kemahiran teknikal di kalangan generasi muda.

Mereka yang keluar dari akademi ini akan terus sedia untuk menyokong tenaga kerja berkualiti tinggi di pusat servis Porsche seluruh negara.

Pelajar-pelajar akan diberikan program latihan seimbang 2+1 yang merangkumi pengetahuan teori dan kemahiran teknikal (amali). Pembelajaran akan terbahagi di kelas-kelas TOC serta Porsche Centre.

Kurikulum dalam kelas dan bengkel akan memfokuskan kepada kemajuan teknologi kenderaan-kenderaan Porsche terkini dan akan datang.

Di hujung tempoh dua tahun, pelajar akan diberikan peluang mempraktikkan kemahiran mereka dengan latihan on-the-job 1-tahun di Porsche Centre seluruh negara.

Mereka yang lulus program 2+1 ini akan diberikan sijil Porsche Certified Technician Bronze Level berserta Diploma atau Master dari TOC.

Kemasukan akan bermula Februari 2022 depan. Untuk maklumat lanjut, layari www.toc.edu.my atau hubungi 03-79608833.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved